,..-------^^ftíí^.hsK-^wf^1----.-. ..... .. ■-"* -----■ — ■ ■- "•;-'[!, |-"'Y '■' "■ "' «Sir*i -Vs," třetí, díl trilogie o flamenkn (po. Krvavé svatbě-a Carmen) natočí) španělský režisér Carlos SauTa Čarodějnou Lásku tentokrát pa- díe jtlasfokého2baletn„Manuela de Eally. —------ --- "pľouna" úvodní se*vénce vnazna£nje^podvodliý^-el»rakterf příběhu. Režisér předem upozorňuje, ie jsme J .ateliéru, a to co uvidíme? bu-~'dj^^j7ř|r«Tvao\1oT příběh" "ze1 života," a přece z'milurosí'eta/iwiliivanéha jdi* 9 zďmi 'studia. Vytvorením to (To t o „antiiruzíyního" rámce jako by zá- *HM»»*JCJ měrně žpopbybuiije reálnost děje. Ale vzápětí nám, předkládá k uvě-řeň{-, neuvěřitelné. • Nemáin. teďi:_aa., iiiyslú:.»adpčirozené - prvky, • Ona pravdivost, ěi spíše pravděpodobnost příběhu je popřena něčím ji* ným. Sama zápletka je velmi Jednoduchá a její. nosnost, je zcela závislá na míře a kvalitě funkčního- využití pohybu. Ale;: tanec tá přestává:' být výrazovým-; prostředkem, "stává se pouhou: ilustrací a jen výjimečné" přebírá iniciativu ' a posouvá príbeh dál. Paradoxem. jel že je |p právě jen flamenko,. které nás tu zaujme. Tak se vlastní děj stává výplni, nutnou k orientaci. Slova- se stala nezbytností. 1 v tom. znamená Čarodějná, láska krok zpět například ve- srovnání €-vse^'&&v.£.en£jif!^'ar.^^sacK^sdSlnan^>Krvavou svatbou. Tanečníci vstupují do hry v. rolích, jejich exis-• tence véíifpu je ale limitována podstatnou stylizací do tance a v okamžiku;, kdy pohyb chybí, zní hluSe. Mistrovské jsou - však - tři choreografické kompozice, které pro film vytvořil Antonio Gades —■ rituál cikánské svatby^., slavný, tanee ohně. a závěrečná- scéna čtyř. Nesporným přínosem .snímku jo vynikající lidový zpěv Rock) Jnradové, který ja vyrovnaným partnerem Fallovy hudby. Kamera Tea Escaniilly příběh v mnohém umocňuje, pozornost si rovněž zaslouží taneční výkony Antonia Gaďese a Cristiny'Hoy osové. " " ' „PO mezinárodním úspěchu Krvavé svatby jsme se - rozhodli -pro natočení dalších dvou filmů o flamenkn, které by tvořily estetický jednotnou formu trilogie," řekl na tiskové konferenci v Karlových Varech; producent Emiliano. ;Piedra. Nechci zpochybňovat nejlepši úmysly tvůrců ale po zhlédnutí Čarodějné lásky'se přímo nabízí myšlenka o sarooáčelndsti takové 'koncepce. Filmr zanechává rozpačitý .dojem a obohacuje nás jen o dávno známý fakt, že flamenko je opravdu fascinující. IVA HEJLÍCKOVÁ (bj