Benešová Anna Kombinování[P1] stylů (-> styl), syntézám dobrých vzorů, které v dané době uspokojují spotřebitele a netrpí tím, že jsou více či méně přesně napodobovány[AB2] (odtud oběh nesčetného množství sbírek vzorů[P3] sloužících praktikům[P4] ) se lépe propůjčuje[AB5] dekorativní umění, jako je architektura, než umění[P6] jako například malířství nebo sochařství. Nicméně 19[AB7] . století je svědkem změny námětů. [P8] Zdá se, že odvětví, [P9] jako jsou stará řemesla, nemají v každé epoše moc vzkřísit[AB10] vzory propůjčené z minulosti. Řemeslo jako takové se utápí v eklekticismu. Až s nástupem secese se rodí pomíjivé originální vzory. 20. století je rozděleno mezi určitou průměrnost masové průmyslové produkce a pomalost[P11] nastupujícího designu buď především funkčního[AB12] , nebo někdy i uspokojivě vynalézavějšího. POSUNY SMYSLU P1, P8, MENŠÍ P7, P 10 STRATEGIE STRUČNOSTI A PŘESNÉ FPV JE DOBRÁ, CELKOVĚ D ________________________________ [P1]přímo K VYTVÁŘENÍ/ UTVÁŘENÍ [AB2]Varianta: kopírovány [P3]I VZORNÍKŮ [P4]HISTORICKY I KAMENOSOCHAŘ [AB5]Varianta: přistoupit SE LÉPE HODÍ [P6]NECHAT I TO „VÝRAZOVÉ“ [AB7]V originálu římské číslice, v ČJ se používají arabské číslice. ANO [P8]DANOSTÍ, TEDY DANÉ SITUACE, PŘÍP. VÝCHODISEK [P9]PRŮMYSL NEMÁ... [AB10]Varianta: oživit ANO, OBOJE [P11]LÉPE: POMALÝ/POZVOLNÝ... NÁSTUP [AB12]Varianta: účelový ANO