08 Storytelling, ústní projev a umění argumentace
Storytelling a úvod do argumentace
V tomto modulu se podíváme na základy technik, které pomáhají při ústní komunikaci. |
Klíčová slova: komunikace, storytelling, příběh, argument, argumentační faul
Po přečtení materiálů budete:
- chápat význam storytellingu,
- znát možnosti využití storytellingu,
- vědět, co je argument,
- umět argument identifikovat,
- rozeznat závěr argumentu a důvody argumentu,
- znát argumentační fauly.


Studijní materiál najdete zde:
|
Přidejte nápad k tématu na FB. |
"Pět deka emocí může být účinnější než tuna faktů." (M. de Vries)
K videu jsou titulky, nastavte si je, pokud potřebujete.
Zadání úkolu
Vaším úkolem bude vytvořit storytelling ke dvěma vybranýmu tématům. Představte si, že se pokoušíte téma představit nezasvěcenému publiku (mohou to být např. malé děti, ale i dospělí). Téma jim představte pomocí příběhu a emocí.Příběh by neměl být příliš krátký (měl by mít více než 100 slov), musí obsahovat obrázky (využijte obrázky vlastní, nabízené nástrojem nebo pod licencí creative commons). Pro uznání úkolů nestačí k obrázkům dodat jen fakta jako v klasické prezentaci. Vaším úkolem je tato fakta přiblížit posluchači/čtenáři pomocí originálního příběhu (nemusí se vždy jednat o pohádku:). Klasická prezentace (slidy a termíny) nebude uznána, pokud nebude zahrnut příběh. Příběh může být vložený přímo ve vybraném nástroji nebo zvlášť v textovém dokumentu s odkazem na nástroj. Můžete se také natočit a video nasdílet.
Použít můžete libovolný nástroj vhodný pro storytelling, doporučujeme např.
|
Pro dotyková zařízení:
|
Vyberte si 2 témata z těchto nabízených:
- Jaká jsou rizika suburbanizace
- Co je politický extrémismus
- Jak probíhá stavba hnízda ptáků
- Jak využít dotyková zařízení ve školství
- Příčiny zdražování potravin
- Doba českého národního obrození
- Principy herních ekonomik
- Jak vznikají rašeliniště
- Válečný konflikt v Sýrii
- Přínos směny
- Příčiny finanční krize v roce 2008
- Funkcionalistická architektura Brna
- Jak fungují rozhodovací stromy
Hotový storytelling ve formě odkazu vložte do vlákna do 17. 4. 2016 vč. Úkol může být formou odkazu na příběh vytvořený v nástroji, příp. odkaz na PDF soubor (např. soubor nahrajte do své úschovny, povolně práva ke čtení a vložte odkaz na soubor do vlákna).
Příklady z loňských ročníků
Téma Alternativní výukové metody:
https://storybird.com/books/o-tom-jak-se-martinek-ucil-z-domu/?token=cd4m7kdcnj
https://storybird.com/books/alternativni-vyukove-metody-5/?token=e2ht33d8uq
https://storybird.com/books/alternativni-vyukove-metody-3/?token=5qan8pv6cp
https://storybird.com/books/alternativni-vyukove-metody-7/?token=a6vfadfaj5
Téma Český jazyk v době NO:
PDF