Didaktická forma Hromadná (frontální) Skupinová a kooperativní Individuální a individualizovaná Role učitele -dominantní role (vytváří podmínky pro všechny, seznamuje s učivem, poskytuje zpětnou vazbu) -učitel jako herec -učitel jako koordinátor -učitel jako režisér -učitel jako průvodce a koordinátor -volba role podle potřeby učícího se žáka Role žáků -třída jako celek -pasivní příjemci informací -žáci jako partneři svých spolužáků -žák jako jedinečná bytost -žák jako partner učitele Výhody využití -zprostředkování všem -nenáročné na pomůcky -nenáročné na organizaci -žákovská aktivita -rozvoj sociálních dovedností, spolupráce a komunikace -respekt žákovských diferencí -žákovská aktivita -postup v rámci zóny nejbližšího vývoje -individuální konstrukce lešení Nevýhody využití -pasivita žáků -snadný pokles pozornosti -organizační náročnost -časová náročnost -organizační náročnost -1:1