Úvod * organizace * seznámení Seminář k Obecné didaktice Organizace kurzu —Informační systém —Přednášky —Cvičný výstup —Písemná zkouška — Témata seminářů —Didaktické cíle a práce s nimi —Příprava na vyučování —Řízení výuky —Hodnocení žáků —Následují cvičné výstupy Cvičný výstup (práce ve dvojici) Cvičný výstup - realizace —Z celé přípravy vybrat úsek 15 minut výuky a ten realizovat —Musí obsahovat: —1. Přenesení vědeckého obsahu do zjednodušené podoby s ohledem na kognitivní schopnosti žáků — = didaktická transformace učiva — = vysvětlení vybrané části učiva —Metodické možnosti: vysvětlující výklad, demonstrace, diskuse, řízené objevování, mentální mapy, problémové učení… — — — — — Cvičný výstup - realizace —2. Dialogická frekvence – 5 minut —Otázka vyšší kognitivní náročnosti – na porozumění, aplikaci, analýzu, hodnocení (posouzení), syntézu —= nesmí se ptát na pouhou faktickou znalost —= nesmí umožňovat otázku ano/ne —Odpověď studentů provázená zdůvodněním —=nestačí věcná odpověď —Zpětná vazba učitele —= reakce na odpověď (správnost, úplnost, …) —Pokud se jednou frekvencí student nedostane k celé či správné odpovědi, dialog se rozvíjí dále – i s ostatními studenty. Reflexe cvičného výstupu ve skupině —Identifikace —zdařilých a nezdařilých částí výstupu —náročných a snadných prvků ve výstupu —diskuse o důvodech a možném řešení nedostatků Písemná příprava - hodnocení —3 dny před výstupem v Odevzdávárně v is.muni.cz —Rozsah 2 – 8 stran, standardní úprava, včetně odkazů na použité zdroje —Provázanost cílů, metod a hodnocení —Formulace otázek pro dialogickou frekvenci, popř. scénáře reakcí, pokud by selhala Písemná zkouška a hodnocení —V sylabu: —Literatura (výčet kapitol) —Hodnocení – minimum 33 bodů z každé části