Metodologie pro informační studia a knihovnictví 2

Týden 1: Logika kvalitativního výzkumu

Úvod do kvalitativního výzkumu

Témata: 
Logika kvalitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum v informační vědě a knihovnictví. Definice. Základní metody a přístupy. Charakteristiky kvalitativního výzkumu. Přednosti a nedostatky kvalitativního výzkumu.

Studijní materiály: 


Zadání úkolu:

  1. Vypracujte individuálně rešerši předchozích výzkumů, která se bude týkat zadaného tématu
    Téma pro tento semestr: image a prestiž knihovníků/knihovnic a informačních pracovníků/pracovnic
    Nalezněte co nejvíce výzkumů a odborných zdrojů, které se zabývají tématem prestiže a image knihovníků/knihovnic a informačních pracovníků/pracovnic. Odevzdejte anotovaný seznam zdrojů. V anotaci uveďte, co vámi nalezený text zkoumá za problém a k jakým závěrům dochází. 
    Požadavky: nalezněte nejméně 4 zdroje. Rozsah 2-3 NS.
     
  2. Vytvořte skupinu výzkumníků, ve které budete pracovat celý semestr, pojmenujte si ji (např. Centrum pro výzkum XYZ)
    Domluvte se s kolegy a vytvořte skupinky pro váš výzkum. Složení týmu doplňte do sdíleného dokumentu.
Termín pro splnění úkolu: 8. března o půlnoci 
 

Dobrovolný úkol na příští hodinu

Podívejte se na video, kde Jakub Franc mluví o empatii - hlavním výzkumném nástroji kvalitativního výzkumníka.