#kiskhci: 04 týmový úkol  Chcete se na něco zeptat? Rád od vás uslyším. Ozvěte se mi na ​petrkalisek@mail.muni.cz  nebo na FB.    Úkol pro následující týden (5. 4. ­ 18. 4.) se skládá ze 2 částí (tvorba scénářů a papírových  prototypů).    Cíle:  ­ vydefinovat si v týmu klíčové tasky neboli scénáře konkrétního použití (budete s nimi  dále pracovat)  ­ vytvořit 2 odlišné papírové prototypy, v nichž budou zobrazeny zvolené scénáře  ­ připravit se na testování obou prototypů v kolektivu na příští lekci  1 Scénáře  Z rozhovorů víte, jaké jsou potřeby, motivy nebo chování uživatelů. Ve storyboardech jste  vizualizovali jejich potřeby a příběhy v kontextu. Zkuste nyní navrhnout konceptuální modely  2 klíčových scénářů užití vašeho rozhraní. Nejde o nic složitého – v podstatě převedete  proces plnění úkolu do několika kroků s případnými vstupy a výstupy.    Náležitosti:  ­ 2 scénáře, můžete jich definovat i více a následně z nich vybrat ty nejdůležitější  ­ scénáře by měly reflektovat hlavní účel rozhraní  ­ čím sofistikovanější, tím lépe (např. funkce zapnout/vypnout tedy A ↔ B je sice  podstatná, ale moc se jejím navrhováním nenaučíte)  ­ počítejte s chybami a selháním lidského faktoru, i chyby a jejich opravu lze do  konceptu zahrnout    Výstup:​ Návrh ve Wordu s diagramy a krátkým popisem scénářů.    Deadline a druh odevzdání:​ Nejpozději 18. 4. večer vložíte dokument s návrhem 2 scénářů  do odevzdávárny v ISu.    Tip 1: ​Myslete na redukci složitosti.    Hodnocení:​ Splněno/nesplněno    Proč?​ Získáte přehled o tom, jaké kroky je nezbytné udělat ke splnění cíle a vyřešení  problému, který vaše rozhraní adresuje. Scénáře vám poslouží jako pomyslná kostra pro  další část úkolu.  2 Papírové prototypy  Konečně se dostáváme k části, u níž můžete naplno projevit kreativitu. Uplatněte dosud  zjištěné informace a navrhněte dva low­fidelity papírové prototypy. Vizualizujte v nich také  průchod scénáři.     Náležitosti:  ­ vše ručně kresleno (pohybujeme se na konceptuální úrovni, nejde nám o zásadní  umělecké dílo, ale o logicky a jasně vymezený návrh)  ­ 2 papírové prototypy, které budou zahrnovat úvodní stav (např. pro web main page)  a hlavní funkce  ­ rozdělení do 2 subtýmů = ​paralelní prototypování  ­ v obou prototypech bude dostupné projití 2 scénářů z první části  ­ v případě, že prototyp vašeho rozhraní není možné realizovat pomocí papíru, ozvěte  se a vymyslíme alternativní řešení    Výstup:​ 2 prototypy, s nimiž lze interagovat    Deadline a typ odevzdání:​ Během lekce 12. 4. krátce představíte prototypy. Ještě v hodině  na ně dostanete zpětnou vazbu od kolegů, kteří budou procházet scénáře.    Tip 1: ​Příklad​ jednoduchého a funkčního papírového prototypu e­mailové služby.    Tip 2:​ Naučte se sled jednotlivých kroků scénářů, abyste mohli prototypy pohotově „ovládat“  během následující hodiny.    Hodnocení:​ Splněno/nesplněno    Proč?​ Dva prototypy vám dávají možnost porovnat odlišná řešení a přístupy k problému.  Práce s tužkou a papírem vám může přinést nové nápady, na něž byste při použití  modelovací třeba zapomněli.