Hodnocení postupů kladení otázek vynikající*** účinný** méně účinný* nedostatečný!! Strategie kladení otázek Bodování předpokládá, že žáci jsou na daný postup zvyklí, že ho učitel použije. Míra účasti Podíl žáků snažících se o správnou odpověď na otázku je vysoký. Málo žáků se jen „veze". Učitelova zpětná vazba Učitel získá objektivní zpětnou vazbu o tom, jak žáci učivo pochopili a nakolik správně usuzují. Žákova zpětná vazba Každý žák získá zpětnou vazbu o svém uvažování. Ta může vycházet z rozhovoru se spolužáky. Čas na úvahu Každý žák stráví delší dobu přemýšlením o otázce a kvalitě odpovědi. Dobrá atmosféra ve třídě Žáci nejsou uváděni do rozpaků. Necítí se být ponižování učitelem či spolužáky. Otázky a odpovědi: dobrovolné odpovědi. Na učitelovy otázky odpovídají žáci, kteří se sami přihlásí. Otázky a odpovědi: odpovědi určených žáků. Na otázky odpovídají učitelem vyvolaní žáci. Debatní skupiny: dobrovolné odpovědi. Žáci pracují v malých skupinách a hledají odpovědi na otázku podněcující k myšlení. Učitel postupně vyzývá skupiny, aby se podílely na odpovědi. Za skupinu mluví dobrovolník. Debatní skupiny: odpovědi určených žáků. Stejný postup jako v předchozím případě, ale učitel určí mluvčího skupiny. Asertivní otázky Skupiny hledají odpověď na otázku vyžadující přemýšlení. Učitel vyzve jednotlivce, aby odpověděli 2a svou skupinu, a poté vyzve třídu, aby v diskusi dospěla k „odpovědi třídy". Potom učitel řekne správnou odpověď. Kontrola ve dvojicích Žáci si připravují odpověď na otázku individuálně. Poté si řešení porovnají ve dvojicích a každý uvede jeden kladný bod a jeden způsob vylepšení partnerovy odpovědi. Učitel sdělí správnou odpověď. Ve dvojicích si partneři vylepšení odpovědi, učitel vše celou dobu sleduje.