Hodnocení 1. Prostudujte prosím jednotlivé definice a zvolte DVĚ, které podle Vás nejlépe vystihují, jak by mělo hodnocení vypadat a jaký je jeho účel, a DVĚ nejhůře vystihující princip hodnocení žáků. Definice nijak neupravujte. 2. Prodiskutujte své rozhodnutí ve skupině a domluvte se na DVOU a DVOU společných definicích, zdůvodněte, proč jste nakonec zvolili právě tyto definice. Opět znění definic neupravujte. 3. Pokud uznáte za vhodné, vytvořte nakonec v rámci skupiny svoji vlastní definici hodnocení, která odráží konsenzus skupiny. · Hodnocení má žákům ukázat, kolik z probírané látky zvládli. · Hodnocení má pracovat s konkrétními výstupy žáků. · Hodnocení je spravedlivé jenom tehdy, když je konkrétní výkon ohodnocen sejnou známkou (např. za každé dvě chyby stupeň známky dolů). · Hodnocení své práce mají žáci obdržet vždy po předem daných úsecích (např. čtvrtletí). · Žáci a jejich práce by se neměli hodnotit vůbec. · Hodnocení by mělo vždy přinášet pozitivní informace komentující žákovu práci. · Hodnocení má směřovat k žákovu výstupu, nikoli okolnostem, které výstup provázejí. · Hodnocení musí být průběžné. · Hodnocení žáků má sloužit především učitelům, kteří se žáky pracují (vědí, koho mají ve třídě), mohou se podívat na hodnocení od předchozích učitelů. · Slovní hodnocení není dostatečné k tomu, aby z něj žáci, rodiče i samotní učitelé poznali, co a jak žáci umí. · Nejlepší hodnocení žákům poskytne pouze učitel. Do hodnocení žáků nemají rodiče zásadně zasahovat. · Žák má být hodnocen podle kritérií, která zná a jimž rozumí. · Hodnocení má žákům poskytnout informaci, jak si v rámci třídy stojí – kdo je nejlepší a kdo musí přidat.