Scratch půsemestrální test, zadání Výsledky odevzdejte do odevzdávárny. Pro každý příklad screenshot i soubor .sb2 1. Drak šifrovač Drak se zeptá na text, který má zašifrovat. Poté vypíše text zašifrovaně. Použije přitom šifru tzv. “ob jedno”, tedy jednotlivá písmena původního textu proloží jinými písmeny. (2 body) Příklad ● Vstup: Ahoj ● Výstup: Aghkodj Bonusová obměna Zmíněná “jiná písmena” budou náhodně vybírána pouze z takových písmen, které nejsou obsaženy v zadaném textu. (2 body) 2. Řadící jednorožec Jednorožec se bude ptát na čísla tak dlouho, dokud uživatel nezadá prázný řetězec. Zadaná čísla pak dinosaurus vypíše seřazená podle hodnoty od nejmenšího po největší. Očekávajte, že uživatel zadává pouze čísla 5, 6 nebo 7. (2 body) Bonusová obměna Počítejte s tím, že uživatel může zadávat libovolná přirozená čísla. (3 body) 3. Čarodějnice Geometra Vyvořte Čarodějnici, která se vás zeptá postupně na tři čísla. Nejprve zkontroluje, zda jsou čísla v intervalu 1-20. Pak vám sdělí, zda je možné sestrojit trojůhelník se zadanými délkami stran. Pokud ano, řekne vám jeho obsah. (2 body) 4. Pejsek a Kočička organizují vědeckou konferenci Naprogramujte Pejska a Kočičku tak, aby se chovali jako organiátoři vědecké konference. Pokud uživatel klikne na Kočičku, ta se ho zeptá na jméno. Pokud uživatel nic nezadá kočička se rozloučí. Pokud uživatel něco zadá, připíše jej Kočička do seznamu registrovaných a rozloučí se. Kočička nesmí připsat účasníka, jehož jméno už je na seznamu. Klikutím na pejska se uživatel dozví počet registrovaných účastníků a jejich jména. (5 bodů)