DPS 003 Školní didaktika Doplňující pedagogické studium a kombinované studium učitelství FF MU JS 2017 Vyučující: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D., Mgr. Ingrid Čejková, Mgr. Jana Navrátilová, DiS., Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D., Ústav pedagogických věd FF MU Obsah seminářů: 1. Co je didaktika? 2. Cíle výuky - klasifikace cílů, způsoby a zásady formulace cílů Kalhous, Z. (2009). Výukové cíle a jejich taxonomie. In Kalhous, Z., & Obst, O. (Eds.), Školní didaktika, s. 273–292. 3. Formy výuky – jejich charakteristika, vhodnost jejich použití Václavík, V. (2009). Didaktické formy výuky. In Kalhous, Z., & Obst, O. (Eds.), Školní didaktika, s. 294–312. 4. Metody výuky – jejich charakteristika, vhodnost jejich použití Petty, G. (2004). Učitelova dílna. In Moderní vyučování, s. 111–270. Kratochvílová, J., & Černá, K. (2012). Jak na projekty ve výuce. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy, 137(1), 30–35. Šeďová, K. (2015). Co je dialogické vyučování? Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy, 140(1), 12–16. 5. Hodnocení ve výuce - cíle hodnocení, typy hodnocení (u státnic analýza toho, o jaký typ hodnocení se jedná např. v případě maturity, řidičských zkoušek apod.) Starý, K., & Laufková, V. (2016). Metody formativního hodnocení ve výuce. In K. Starý, V. Laufková et al. (eds.), Formativní hodnocení ve výuce, s. 25 – 85. Obst, O. (2009). Hodnocení výsledků výuky. In Kalhous, Z., & Obst, O. (Eds.), Školní didaktika, s. 403– 414. 6. Reflexe jako cesta profesního rozvoje Podmínky ukončení kurzu: 1) Účast nejméně na 50 procentech výuky (tzn. 4 z 8 seminářů). 2) Složení zkoušky (hranice úspěšnosti 65 procent, tzn. 65 bodů ze 100). Zkouška má písemnou podobu a sestává z 5 otevřených otázek, z nichž za každou lze získat 20 bodů. Otázky budou vycházet z obsahu seminářů a stanovené literatury.