Efektivita  kurzu  na  podporu  výkonové  motivace         Výzkumný  soubor  obsahoval  celkem  185  studentů,  z  toho  112  (60,5  %)   navštěvovalo  gymnázium,  zbylých  73  průmyslovku.  Mužů  bylo  v  souboru  77   (41,6  %),  žen  108.  Celkem  102  (55,1  %)  studenti  se  zúčastnili  kurzu  výkonové   motivace,    z  toho  bylo  52  gymnazistů  a  50  studentů  průmyslovky.  Zbylých  83   studentů  se  kurzu  nezúčastnilo.       V  úrovni  obecné  výkonové  motivace  ani  v  její  složce  –  anxietě  brzdící  výkon   nebyly  nalezeny  statisticky  významné  rozdíly  mezi  studenty  gymnázií  a   průmyslovky  ani  mezi  absolveny  kurzu  a  kontrolní  skupinou.  Rovněž  interakční   efekt  obou  faktorů  nebyl  průkazný.     V  úrovni  anxiety  podporující  výkon  byly  nalezeny  jak  statisticky  průkazné  hlavní   efekty  pro  typ  školy  (p<0,001)  i  pro  absolvování  kurzu  (p<0,01),  tak  také   interakční  efekt  obou  faktorů  (F(1,181)=5,42;  p<0,05).  Povaha  vztahu  je  zřejmá  z   grafu  č.  1:  Obecně  mají  vyšší  úroveň  anxiety  podporující  výkon  studenti   gymnázií,  bez  ohledu  na  to,  zda  absolvovali  kurz.  U  studentů  průmyslovky,  kteří   kurz  neabsolvovali,  je  úroveň  anxiety  podporující  výkon  nejnižší  (přibližně  o  ½   směrodatné  odchylky  oproti  gymnazistům);  studenti  průmyslovky,  kteří  kurz   absolvovali,  dosahují  téměr  stejné  úrovně  této  složky  výkonové  motivace  jako   gymnazisté.  Deskriptivní  statistiky  pro  jednotlivé  skupiny  je  možno  najít  v   tabulce  č.  1.       Graf.  č.  1.  Hodnoty  průměrů  pro  úroveň  anxiety  podporující  výkon     Poznámka:  osa  Y  zobrazuje  hodnoty  v  rozpětí  42-­‐52     Tabulka.  č.  1.  Deskritptivní  statistiky  pro  úroveň  anxiety  podporující  výkon     typ školy motivační kurz průměr směrodatná odchylka N gymnázium neúčastnili se kurzu 50.87 10.920 60 účastnili se kurzu 50.35 8.988 52 celkem 50.62 10.028 112 průmyslovka neúčastnili se kurzu 43.09 8.213 23 účastnili se kurzu 49.86 10.355 50 celkem 47.73 10.179 73 celkem neúčastnili se kurzu 48.71 10.778 83 účastnili se kurzu 50.11 9.637 102 celkem 49.48 10.160 185   Předpoklady  faktoriální  analýzy  rozptylu  byly  ověřeny  pro  všechny  tři   prováděné  analýzy  –  rozdělení  hodnot  proměnných  bylo  přibližně  normální  a  byl   splněn  i  předpoklad  homogenity  rozptylu.