#kiskhci: 05 týmový úkol Chcete se na něco zeptat? Rád od vás uslyším. Ozvěte se mi na ​petrkalisek@mail.muni.cz nebo na FB. Úkol pro následující dva týdny (29. 3. - 11. 4.) se skládá ze dvou částí (storyboardy a papírové prototypy). Cíle: - ilustrovat použití 2 řešení v kontextu - vytvořit 2 odlišné papírové prototypy - připravit se na testování obou prototypů v kolektivu na příští lekci 1 Storyboardy Odrážky a odstavce ve Wordu dneska zaujmou už jen málokoho. Použijte informace získané z rozhovorů a diagramy z minulého úkolu jako podklad pro storyboardy. Proveďte v týmu brainstorming dalších potřeb nebo funkcí vašeho budoucího rozhraní. Ty můžete do storyboardů rovněž zahrnout. Náležitosti: - vše ručně kresleno (nebojte se, že neumíte kreslit) :) - 3 storyboardy (max. 6 oken na 1 storyboard, nejde nám o konkrétní návrh rozhraní, ale vyjádření situace a kontextu, v níž interakce probíhá – např. Milan má problém, takže...) - seznam možných potřeb/funkcionalit z brainstormingu - konečné vymezení cílové skupiny a účelu vašeho rozhraní (text) - návrh názvu projektu (lze libovolně měnit) Výstup:​​Prezentace před kolegy na přespříští lekci. Deadline a typ odevzdání:​Během lekce 12. 4. odprezentujete storyboardy. Tip:​Jeden ze stovky návodů, ​jak na storyboardy​. Hodnocení:​Splněno/nesplněno Proč?​Využijete data z rozhovorů a procvičíte si metodu související s ranou fází vývoje, která se (nejen) v HCI hojně používá. 2 Papírové prototypy Konečně se dostáváme k části, u níž můžete naplno projevit kreativitu. Uplatněte dosud zjištěné informace, projděte v týmu ideací a vytvořte dva low-fidelity papírové prototypy. Vizualizujte v nich také průchod (od začátku po konec interakce) konkrétního tasku, který půjde s prototypem vykonat. Náležitosti: - rozdělte se na tuto část úkolu do 2 subtýmů = vyzkoušejte si ​paralelní prototypování, tzn. 2 subtýmy paralelně vytváří 2 prototypy (2x2) - ano, subtým může tvořit i 1 člověk - vše ručně kresleno (pohybujeme se na konceptuální úrovni, nejde nám o zásadní umělecké dílo, ale o logicky a jasně vymezený návrh) - 4 papírové prototypy, které budou zahrnovat úvodní stav (např. pro web main page) - prototyp musí plnit svou hlavní funkci a klíčové funkční requirementy, bez toho nebude možné projít dalším úkolem - v případě, že prototyp vašeho rozhraní není možné realizovat pomocí papíru, ozvěte se a vymyslíme alternativní řešení Výstup:​4 prototypy, s nimiž lze interagovat Deadline a typ odevzdání:​Během lekce 12. 4. krátce představíte prototypy. Ještě v hodině na ně dostanete zpětnou vazbu. Tip 1: ​Příklad​jednoduchého a funkčního papírového prototypu e-mailové služby. Hodnocení:​Splněno/nesplněno Proč?​Prototypy vám dávají možnost porovnat odlišná řešení a přístupy k problému. Práce s tužkou a papírem vám může přinést nové nápady, na něž byste při použití modelovacích nástrojů třeba zapomněli.