#kiskhci: 06 týmový úkol Chcete se na něco zeptat? Rád od vás uslyším. Ozvěte se mi na ​petrkalisek@mail.muni.cz nebo na FB. Deadline:​2. 5. Cíle: - vytvoříte dokument Návrh testu použitelnosti Úkol: V rukou máte pravděpodobně prototyp, s nímž je možné interagovat bez toho, že by někdo musel „hrát“ operační systém a posouvat kartičky na papírovém displeji. (To se může lišit v závislosti na tématu.) Před tím, než se pustíte s výsledky vaší práce za uživateli, namyslete si, jak od nich budete zpětnou vazbu sbírat. ● Připravte dokument ​Návrh testu použitelnosti​(1-2 A4) podle ​inspirace​od M. Kopty. Ten bude obsahovat minimálně: ○ 2 scénáře​, které bude uživatel ve vašem rozhraní řešit (pokud vaše rozhraní tolik interakcí nenabízí, dejte si o to více záležet na celém procesu a metodách). Každý scénář obsahuje: ■ popis tasku ■ hypotézy u každého tasku ■ uvedení do situace ​(představíte testovanému/testované kontext) a zvednete je do scénáře ■ doplňující otázky k tasku ■ problémové oblasti ​(potenciální problémy, o kterých víte už nyní) ○ další zdroj inspirace: ​checklist ● proveďte pilotní testování (vyzkoušíte si test na někom), které vám ukáže, zda jdete správným směrem, nebo je třeba něco změnit Výstup:​​Návrh testu použitelnosti vložte do úterý 2. 5. do ​odevzdávárny v ISu​. Na hodině 3. 5. se pobavíme o tom, jak proběhlo vaše pilotní testování. Hodnocení:​Splněno/nesplněno Proč?​​Cpt. Obvious​říká, že důkladné zpracování přípravné fáze determinuje validitu vašich budoucích zjištění. Během testování budete potřebovat nejen svůj čas, ale také čas cizích lidí. Ať to tedy má smysl.