Předmět Design vzdělávacího procesu Pracovní formulář přípravy projektové výuky ve SCIOškole, jaro 2017 Téma projektové výuky: Třída/věkové složení cílové skupiny: Délka projektu - přibližně: Krátká anotace tématu projektové výuky (stručné představení vzdělávacího obsahu, zařazení tématu v návaznosti na předchozí výuku apod.; max. 500 znaků): Vazba na vzdělávací oblast daného RVP: Vazba na konkrétní část učebního plánu (ŠVP) školy, pro jejíž žáky je projekt připraven: Charakteristika učební skupiny (počet žáků; celá třída/určitá část třídy; zda se ve třídě vzdělávají také žáci se speciálními vzdělávacími potřebami + uvedení typu potřeb): Edukační cíl/e hodiny (např. podle Bloomovy taxonomie: z pozice žáka – žák …umí, rozumí…): Klíčové kompetence žáků, které budou v hodině rozvíjeny + jak (zkuste konkretizovat): Prekoncepty žáků – předchozí znalosti, dovednosti …(plus zda budou nějak – jak zjišťovány v úvodu projektové výuky): Použité edukační metody a aktivizační prvky (forma/y výuky, možné využití E-U-R; navržené metody včetně např. metod kritického myšlení; jiné typy navržených aktivizačních činností žáků): Evaluace – hodnocení v průběhu plánované hodiny (způsob, místo a míra zařazení v harmonogramu plánované projektové výuky včetně sebehodnocení žáků, pokud bude plánováno): Typ učebny: Pomůcky, materiál (žáci / studenti KISKu): Využité vzdělávací technologie (jednak při přípravě, jednak při realizaci plánované projektové výuky – žáci / studenti KISKu): Další doporučení pro koncepci přípravy projektové výuky V rozkladu přípravy uveďte vedle výše uvedeného také: - zadání a popis aktivizačních činností, - základní otázky připravené do jednotlivých aktivit, - typy plánovaných výstupů, - přílohy nebo odkazy na zdroje využité v přípravě a plánovaném vzdělávacím obsahu, - případné plánované zapojení pedagoga-průvodce do průběhu výuky dané hodiny. Rozklad připravované projektové výuky v jednotlivých „krocích“ včetně jejich časového určení: (je vhodné, pokud budete připravovanou výuku popisovat jak z pohledu svého, tak z pohledu žáků – „ukážeme žákům …“, „žáci vypíšou z textu…“ apod. ) Poznámka P. Mazáčové: Zpracujte prosím alesoň část přípravy, kterou společně proberete v diskusi a shodnete se na ní. Přípravu společně dopilujeme příští týden. Děkuji.