Jméno a příjmení A učo BMA^^Liie M AMBMCT6 CA • I P6H6 Kb NBMOY MATH fôľO • HAAO HbTO CTBOPM NAMA TAKO • C6 0TbU,b> TBOM • I A3"Z> CKP7>BALLIA ■ MCKAXOß'ß T6B6 • Když ho rodiče spatřili, užasli a jeho matka mu řekla: „Synu, co jsi nám to udělal?" Hle, tvůj otec a já, trápíce se, hledali jsme tě." (L 2, 48) Diferenční slovníček BMA^TM, -KA?K, -AHLUM AMELITH, -BMtK, AHLUM CA PGLLIH, PLK/K, PeHSLUH HMT/TH, HMAML», HMALUH HAAO, -A n. spatřit CTBOPHTH, -PItK, -PHLUH udělat užasnout CG hle říci 0TLU,L, -A m. otec mít CKPftEHTH, -EMtK, -BHLUH trápit se dítě MCKATH, -LU/K, -LLI6LUH hledat I. Text transliterujte (3 body) II. U slov vybraných z textu určete gramatické kategorie: u jmen pád, číslo, rod, typ deklinace a vzor, sloves osobu, číslo, čas, způsob, slovesný rod, jmenný rod, třídu a vzor (9 bodů) BMA^^Liie M P6H6 Hb>T0 CTBOPM NAMA A37> CKP7>BAI_|JA MCKAXOß'ß i III. U následujících jmen vytvořte v závorkách uvedené pádové formy (10 bodů) IV. U následujících sloves vytvořte v závorkách uvedené tvary (6 bodů) V. Proveďte rekonstrukci hláskového vývoje (6 bodů) 1. *lěgětei> AQKATkl 2. * 5rdló> PAAO 3. *póntis> tatb, -i m. (nominativ plurálu) učitelb, -a m. (genitiv plurálu)..... žrebbjb, -a m. (akuzativ plurálu) ... bogyňi, -e f. (akuzativ singuláru) ďbšti, -ere f. (lokál singuláru)..... morbskbi, -aja, -oje adjektivum (genitiv pl. maskulina).............. vysokb, -a, -o adjektivum (lokál sg. maskulina)................ vbSb, -a, -e zájmeno (dativ plurálu)........................... frbje, -i, -i číslovka (dativ)....................................... vrěme, -a n. (genitiv duálu).......................... rešti, rekg, recesi (1. os. sg. aoristu asigmatického) dati, danib, dasi (2. os. sg. imperativu)................. glagolati, glagolg, glagoleši (3. os. sg. imperfekta)................. kryti, kryJQ, kryješi (3. os. pl. aoristu sigmatického) vědě ti, věntb, věsi (1. os. pl. kondicionálu)............ piti, pbjo, piješi (supinum).................................. 2