(1) Americký filozof Thomas Wartenberg popisuje čtyři pozice, z nichž se různí teoretici dívají na schopnost a možnosti filmu pěstovat filozofii (extrémní a umírněná prokinematografická filozofie, extrémní a umírněná antikinematografická filozofie). Vyberte si jednu z pro- a jednu z anti- pozic a pokuste se z tohoto pohledu zformulovat analýzu jednoho (v obou případech téhož) filmu dle vašeho výběru. Vybrané pozice také stručně vysvětlete. Text zde: http://www.dokrevue.cz/clanky/o-moznosti-kinematograficke-filozofie (2) Ve studii Apperception on Display: Structural Films and Philosophy najdete i analýzu filmu Kurta Krena. Inspirujte se tímto postupem a proveďte analýzu jednoho experimentálního filmu dle vašeho výběru. V úvodu textu popište základní myšlenky uvedené studie. Toto téma je určeno především zájemcům o filmovou avantgardu a pro takové bude rovněž užitečné si studii přečíst před poslední přednáškou kurzu (na přednášce se k ní budeme odvolávat). (3) Shrňte základní argumenty studie Roberta Sinnerbrinka Re-enfranchising Film: Towards a Romantic Film-Philosophy. Popište, v čem spočívá jeho "romantický přístup" a v jeho duchu napište analýzu jednoho filmu dle vašeho výběru. Poměr rozboru studie a analýzy filmu záleží na vás. (4) Americký filozof Thomas Wartenberg navrhuje tři způsoby, jakými filmy pěstují filozofii: A) ilustrují filozofickou pozici či teorii, B) provádí myšlenkový experiment, C) experimentální filmy samy jsou kinematografickým experimentem především svojí sebareflexivitou. Vysvětlete tyto tři způsoby, vyberte si jeden z nich a uveďte příklad filmu, který podle vás pěstuje filozofii právě tímto způsobem – a vysvětlete proč a jak. Text zde: http://www.dokrevue.cz/clanky/o-moznosti-kinematograficke-filozofie