6. hodina 3. 4. 2018 Kompozice odborného textu, dělení textu, poznámky pod čarou Postava – pokračování charakteristika přímá vs. charakteristika nepřímá narativní vědomí vlastní jména teoretická pojetí postavy: V. Propp: funkční pojetí A. J. Greimas: teorie aktantů (subjekt, objekt, vysílač, příjemce, pomocník, protivník; aktant vs. aktér) C. Bremond: trpitel vs. agent, objekt vs. subjekt fokalizace, perspektiva, úhel pohledu G. Genette: nulová (vševědoucí vypravěč), interní (vypravěč - účastník děje), externí fokalizace (vypravěč mimo děj, ale omezen sémantickým aspektem jedné z postav) Vypravěč ich-forma vs. er-forma G. Genette: homodiegetický vs. heterodiegetický vypravěč autodiegetický v. extradiegetická vs. intradiegetická rovina overt vs. covert narrator (zjevný vs. skrytý) spolehlivý vs. nespolehlivý vypravěč nespolehlivost na úrovni příběhu vs. nespolehlivost na úrovni vyprávění pásmo postav vs. pásmo vypravěče Publikum skutečné, autorské, narativní, ideální narativní publikum