Evaluace školních poradenských služeb Oblasti a hodnotitelé •Vychází z cílů, cílových skupin, činností, pravidel •Interní (autoevaluace) a externí (evaluace) • (celá řada nástrojů) •ČŠI – sleduje, ale není povinností Autoevaluace ŠPP (příklad) •http://www.nuov.cz/uploads/AE/evaluacni_nastroje/21_Poradenska_role_skoly.pdf 1.Personální oblast V této oblasti se zjišťují údaje o personálním obsazení pracoviště a kvalifikaci pracovníků (obsazení ŠPP, vzdělání – ve vztahu k velikosti a specifiku školy) 2.Materiální vybavení (pracovny, ICT, telefon, literatura, diagnostické nástroje, spotřební materiál) 3.Vize a plány (strategie, plán pro jednotlivé odborníky, konzultace strategie, vyhodnocování strategie) 4.Organizace a řízení (pravidelné schůzky s vedením školy, kontrola, účast na poradách, vedení ŠPP, zakotvení ŠPP v dokumentech školy, Pravidla – pro uvolňování žáků, spolupráce s konzultačním týmem) 5.Spolupráce s cílovými skupinami: žáci, rodiče, pedagogové (hodnocení zájmu, mechanismy pro zjišťování potřeb…ve vztahu k jednotlivým pracovníkům ŠPP) 6.Etika a profesionalita (profesní organizace, standardy, legislativa, zabezpečení dat, dokumentace a diagnostiky, DVPP, supervize) 7.Publicita ŠPP (nástěnky, třídní schůzky, web, letáky, výroční zprávy, …) 8.Sebehodnocení a ZV (mechanismy pro hodnocení a sebehodnocení ŠPP, ZV od žáků, rodičů, učitelů, vlastní reflexe, konference a publikace vlastních zkušeností ….)