PHDZ2 §Příklady §dobré §praxe http://www.smbc-comics.com/index.php?db=comics&id=2088 Potřeba vizualizace nVěda se často zabývá abstraktními a komplexními problémy → předpokladem úspěšné prezentace a propagace je dobrá vizualizace n ØInfografika, strip, videoklip, komics, … n Příklad č. 1 nhttps://informationisbeautiful.net/visualizations/what-is-consciousness/ n n n n Øvyužijte infografiku (nejen při sběru dat) Příklad č. 2 nhttp://crispian-jago.blogspot.com/2010/07/periodic-table-of-irrational-nonsense.html n n n n n Øvyužijte notoricky známé formy Periodická tabulka nesmyslů Příklad č. 3 n60-Second Adventures in Thought nhttp://www.open.edu/openlearn/body-mind/60-second-adventures-thought n Ø Ø Øhledejte rovnováhu mezi zjednodušením a přesností, mezi zábavou a fakty Příklad č. 4 nhttp://www.open.edu/openlearn/history-the-arts/culture/philosophy/lie-or-not-lie n n n Ø Øpoužívejte konkrétní příklady z každodenního života n Příklad č. 5 nhttp://www.logicomix.com/en/ n n n n n Øhledejte vědce - hrdinu Produkty tradičních médií n- televizní a rozhlasové pořady, časopisy, vědecká žurnalistika, … n qJaké jsou výhody? qJaké jsou nevýhody? n Příklad č. 6 nWho do you think you are nhttp://www.bbc.co.uk/programmes/b007t575 n -pořad BBC, od roku 2004, adaptace, od září 2012 na ČT - Øvyužívejte známé osobnosti, snažte se využít individuálního zájmu představitelů cílové skupiny Příklad č. 7 nKnižní trailery nhttps://www.theguardian.com/childrens-books-site/series/trailer-blazers nhttp://www.booktrailers.cz/ n- autorské představení díla, animace, krátký hraný příběh Øsnažte se propojit tradiční formáty s novými n Produkty na internetu n- webové stránky, podcasty, videa, blogy, … n qJaké jsou výhody? qJaké jsou nevýhody? Příklad č. 8 nhttp://www.futurity.org/ nSociety & Culture n- v současné době je zapojeno téměř 60 univerzit a výzkumných center Ø Øspojujte síly a zdroje, vytvářejte více úrovňové prostředí n Příklad č. 9 nhttp://www.howstuffworks.com/ nCulture – history n n Ønebojte se používat neformální jazyk, vytvářejte interaktivní produkty (kvízy, hry, …) Příklad č. 10 nTED Ideas worth spreading nhttp://www.ted.com/ n n n Øzapojte do svých aktivit členy cílové skupiny, vytvářejte jazykové mutace n n Aktivity face-to-face n- veřejné přednášky, výstavy, festivaly, science centra, science café, tábory, soutěže, divadlo, … n qJaké jsou výhody? qJaké jsou nevýhody? Příklad č. 11 nVýstava: The Human Body nVýstava: Obrazy mysli / Mysl v obrazech n n n Ø ØEmoce jsou vítané Příklad č. 12 nMezinárodní festival populárně-vědeckých filmů n n n n n n nhttp://www.afo.cz/ nhttps://www.afo.cz/festivalove-ceny/ nmyslete na doprovodný program Závěrem nPoučte se z cizí zkušenosti: nhttps://www.prirodovedci.cz/ nhttp://informalscience.org/ nhttp://collectivememory.britishscienceassociation.org/ nhttp://www.research2practice.info/ n