Jak najít tonalitu Obsahová agentura PLIN052 Copywriting, jaro 2018 Zakotvení tone of voice Stupnice [1/7] Faktická vs. emotivní Faktická, racionální, používá čísla, důkazy Emotivní, zaměřená na uspokojování potřeb Stupnice [2/7] Formální vs. neformální Formální, profesní, vyká Neformální, přátelská, tyká Stupnice [3/7] Vážná vs. vtipná Seriózní, vážná, důstojná Humorná, odlehčená, žertovná Stupnice [4/7] Respektující vs. drzá Uznalá, respektující Přímočará a drzá Stupnice [5/7] Stejná vs. odlišná Dodržující úzus, nepřekvapující, očekávatelná Originální, svá, jedinečná Stupnice [6/7] Konzistentní vs. proměnlivá Za všech okolností a všude rozpoznatelná a jasná Přizpůsobivá situaci a podmínkám Stupnice [7/7] Úzce zaměřená vs. masová Používající slang, hovořící k úzké skupině lidí, odborná Všem srozumitelná a jednoduchá, bez překážek a bariér „Kdo se tak chová, kdo tak mluví, a jak si jej představit?”