Škola, která děti učí místo matematiky být šťastné Nová škola v Indii se odvrací od tradičního modelu výuky, místo matematiky učí děti, jak být šťastné a umět soucítit s ostatními. Nová škola se má postavit u města Čennaí (do roku 1996 se nazývalo město Madrás) v Indii. Bude obsahovat místnost pro meditaci, laboratoř myšlenek, kuchyně pro zkoušení receptů. Děti nebudou v tradičních třídách. Hlavním cílem školy bude naučit žáky, jak být šťastní. Samotné učení faktů má přijít později. Nový model šťastných dětí Zakladatelé projektu pocházejí z podnikatelského prostředí a přistupují ke vzdělání radikálním způsobem. „Chceme současný model převrátit. Soustředíme se na charakter a osobnost studentů. Chce kultivovat děti, které budou šťastné a citlivé k problémům ostatních. Které se vydají do světa a budou činit něco pozitivního,“ vysvětlil Danish Kurani, který jako architekt promýšlí koncept školních budov. Meditace místo matematiky. Nový koncept školy v Indii Škola pro žáky má být na venkově, obklopena zemědělskou půdou a oceánem. Uspořádání vesnice totiž podporuje vytváření silných osobních vazeb, které zase přispívají ke spokojenosti. Jako vesnice mají být uspořádány i školní budovy, v soustředných kruzích. Pocit štěstí má podpořit studium indické filozofie, starověkých hinduistických textů, takzvaných véd. Východní filozofie upřednostňuje koncept, že myslí můžete ovládat pocit štěstí a vnímání věcí okolo vás. Tento způsob myšlení chtějí děti v ideálním případě naučit, řekl další spoluzakladatel projektu Kiran Reddy. Děti si sami zvolí, co se chtějí učit Děti si mají postupně zvolit samy, čemu se chtějí věnovat, učení má probíhat formou zkušeností. Den mohou začít meditací nebo sportem. Dopoledne si zvolit základy programování nebo recitaci básní. Odpoledne strávit například v inkubátoru pro nové podnikatelské nápady. V kampusu jsou i chatovací laboratoře pro rozvíjení spolupráce. Učitelé mají působit jako mentoři a učit studenty samostatně myslet. Smyslem pedagogického působení má být naučit žáky, jak se učit o daném oboru a dívat se na něj z různých perspektiv, než jim předávat konkrétní sumu informací. „Význam faktických znalostí je velmi omezen,“ je přesvědčen Reddy. Uznává, že ne každý rodič bude pro své dítě na takový přístup připraven. Škola pro tři stovky středoškolských studentů by měla být hotova v roce 2020. Má sloužit jako pilotní projekt pro inspiraci ostatním školám. Zdroj: http://starty.cz/clanky/zajimavosti/skola-ktera-deti-uci-misto-matematiky-byt-stastne/?platform=hoo tsuite