Podpora k seminářům PSA_025 Klinická psychologie I
Poruchy osobnosti
V rámci přípravy na seminář si nastudujte diagnostická kritéria k poruchám osobnosti, možnosti psychodiagnostiky a možnosti psychoterapie poruch osobnosti.
Před seminářem se podívejte na film Narušení (Girl, Interrupted) https://www.csfd.cz/film/14313-naruseni/prehled/ . Popřemýšlejte nad hlavní postavou z filmu, použijeme ji jako ilustrativní příklad (např: Jak byste diagnostikovali poruchu? Jak byste pracovali s touto mladou ženou? Všímejte si, co jí pomáhá, co by naopak brzdilo terapii? Jak byste pracovali, pokud byste měli tuto ženu v péči? Jaké obranné mechanismy využívá? S čím je komorbidní tato porucha? Jaká je diferenciální diagnostika?....) Cílem je snažit se pochopit prožívání, myšlení, chování.
Na seminář doneste „tahák“, který si vypracujete podle vlastního uvážení, kde budete mít obranné procesy, diagnostická kritéria apod. Budete se o něj moci opřít při modelovém případu.
Na semináři bude prezentována práce s poruchami osobnosti, vlastní poznatky z praxe (diagnostika, terapie, práce týmu apod.), modelový případ, kazuistika.
V případě zájmu seminář bude doplněn o představení Ústavu pro výkon zabezpečovací detence (spadá pod Vězeňskou službu), kde se pracuje s extrémními formami poruch osobnosti.
Na konci semináře bude krátký písemný test, kde můžete získat 10 bodů. Test bude zaměřen na témata probíraná na semináři. Bude hodnoceno vlastní uvažování v souvislostech a propojení s teorií.
Úkol pro seminář 5:
Shlédněte výše uvedený film a na 1-2 normostrany napište vlastní úvahu nad tím, jak byste pracovali s touto ženou, kterých obranných mechanismů jste si všimli, jaký přenos a protipřenos by vznikl v terapii, atd…? Úvahu odevzdejte do odevzdávárny do 16.4.2018.
Před seminářem se podívejte na film Narušení (Girl, Interrupted) https://www.csfd.cz/film/14313-naruseni/prehled/ . Popřemýšlejte nad hlavní postavou z filmu, použijeme ji jako ilustrativní příklad (např: Jak byste diagnostikovali poruchu? Jak byste pracovali s touto mladou ženou? Všímejte si, co jí pomáhá, co by naopak brzdilo terapii? Jak byste pracovali, pokud byste měli tuto ženu v péči? Jaké obranné mechanismy využívá? S čím je komorbidní tato porucha? Jaká je diferenciální diagnostika?....) Cílem je snažit se pochopit prožívání, myšlení, chování.
Na seminář doneste „tahák“, který si vypracujete podle vlastního uvážení, kde budete mít obranné procesy, diagnostická kritéria apod. Budete se o něj moci opřít při modelovém případu.
Na semináři bude prezentována práce s poruchami osobnosti, vlastní poznatky z praxe (diagnostika, terapie, práce týmu apod.), modelový případ, kazuistika.
V případě zájmu seminář bude doplněn o představení Ústavu pro výkon zabezpečovací detence (spadá pod Vězeňskou službu), kde se pracuje s extrémními formami poruch osobnosti.
Na konci semináře bude krátký písemný test, kde můžete získat 10 bodů. Test bude zaměřen na témata probíraná na semináři. Bude hodnoceno vlastní uvažování v souvislostech a propojení s teorií.
Úkol pro seminář 5:
Shlédněte výše uvedený film a na 1-2 normostrany napište vlastní úvahu nad tím, jak byste pracovali s touto ženou, kterých obranných mechanismů jste si všimli, jaký přenos a protipřenos by vznikl v terapii, atd…? Úvahu odevzdejte do odevzdávárny do 16.4.2018.