13. 3. Rehumanizace avantgardou? u Reklama v novém zřízení: instituce u Tradiční média: u plakát a užitá grafika: propaganda: vizualizace ideologických tezí u Knižní grafika, divadelní a filmový plakát: vztahy mezi „texty“ (užité umění) Nová média v institučním „krytu“: mezinárodní reprezentace (instituce „kryje“ umělce, umělec „kryje“ státní zájmy) u 1954 – Reklamní podnik státního obchodu ( na Slovensku ERPO); osvětové středisko pro pracovníky propagace u 1955 – vydává časopis Reklama (60. léta Propagace) u 60. léta MERKUR u Československá obchodní komora u Rapid, podnik pro propagaci v zahraničním obchodě u 1956 – TEPS (vnitřní obchod) u 1960 - BVV – veletrhy (logo od 1973 Jan Rajlich) u 1964 – Made in Publicity (propagace zboží ze zahraničí) u 1964 – Art centrum (Ministerstvo školství a kultury) u 1969 – OPTIMA (na Slovensku) propagace družstev ODKAZY A LITERATURA Pan Vajíčko http://padesatky.ffa.vutbr.cz/19671968 Skřítci z Mohuče https://www.youtube.com/watch?v=W0OgheaVTII Brusel Expo 58 https://www.youtube.com/watch?v=AOzVbbhSIzQ (min 5:45, 13:40, 22:14, 29:50) Expo 1967 Montreal https://www.youtube.com/watch?v=3hhrk_uGzFs min 10:16, 16:34 David Crowley: Humanity Rearranged: The Polish and Czechoslovak Pavilions at Expo 58. West 86th: A Journal of Decorative Arts, Design History, and Material Culture,Vol. 19, No. 1 (Spring-Summer 2012), pp. 88-105. dostupné na http://www.jstor.org/stable/10.1086/665683 Jindřich Santar: Světová výstava v Bruselu Expo 58. Praha 1961. Bartlová, M. – Vybíral, J.: Budování státu. Praha 2015 Dušan Pavlů: INNOVATION OF THE CZECH ADVERTISING THEORY AND PRACTICE IN THE 70S AND 80S OF THE 20TH CENTURY) /Dušan Pavlů 2014. In: Conference: International Scientific Conference on Marketing Identity: Explosion of Innovations Location: Slovak Acad Sci, Smolenice, SLOVAKIA Date: NOV 04-05, 2014 Sponsor(s): Univ Ss Cyril & Methodius Trnava, Fac Mass Media Commun.