CÍLE 1. Přečtete si část Máchova Máje a identifikujte a vysvětlete co nejvíce rétorických figur a obrazných pojmenování. 2. Vygůglete hlavní dějovou linii Divotvorného klobouku od V. K. Klicpery a převyprávějte svými slovy, o čem tato hra je. 3. Jakým způsobem může šestnáctiletého člověka poškodit pornografie (v souvislosti s textem Markýze de Sade)? Jaký byl záměr autora? 4. Vciťte se do doby Národního obrození v Rakousko-Uhersku, kde se mluví převážně německy, a vytvořte projev, který by obhájil, proč by měl císař podporovat obrozenecké myšlenky a proč je důležité pěstovat českou kulturu a jazyk. Vytvořte projev o cca pěti větách, který bude obsahovat argumenty podporující myšlenky Národního obrození po vzoru J. Dobrovského. Můžete jej vytvořit jak v jazyce českém, tak německém, máte na to deset minut, pak proběhne prezentace projevů. 5. Definujte slovo romantismus. 6. Podívejte se na nejznámější obraz romantického hrdiny od C. D. Friedricha a vzpomeňte si na to, co už o romantismu víte, a na základě toho charakterizujte romantického hrdinu. Můžete využít i nepřímé charakteristiky a vytvořit krátký příběh takového hrdiny. 7. Porovnejte originál básně Růžička od Goetheho v němčině s překladem v češtině co do zvukové podoby básně a identifikujte, jak se překlad liší od originálu. 8. Přečtěte si báseň Růžička od Goetheho a interpretujte ji, o čem báseň vypovídá, co má sdělit. 9. Přečtěte si úryvek textu z knihy Chrám Matky Boží v Paříži od V. Huga a odpovězte na otázku: Kdybyste byli režiséři a chtěli tento úryvek zfilmovat, které pasáže nejdou zfilmovat a proč? 10. Převeďte pět odstavců z díla Chrám Matky Boží v Paříži od V. Huga z er formy do ich formy. Buďte co nejpřesnější, moc to nepřepisujte, pokud to nebude nutné a nepřehánějte. 11. Na třech úryvcích básní identifikujte, zde jde o daktyl, trochej či jamb a označte rytmus. 12. Než začneme téma Faust, napište, co už víte o postavě Fausta, kdo to byl a jaké téma přináší? Výsledky Úrovně Otázky Zapamatování 5, 12 Porozumění 2, 8 Aplikace 6 Analýza a syntéza 11, 7, 1 Hodnocení 3, 9 Tvorba 4, 10