Prodejní text a příběh Martin přednáší PLIN052 Copywriting, jaro 2018 Co tedy budeme dělat? I. Prodejní text AIDA Attention – vytrhněte čtenáře z jeho nudného života Interest – zaujměte jeho mysl Desire – zaujměte jeho srdce Action – vyzvěte jej k dalšímu kroku AIDPPC Attention – vytrhněte čtenáře z jeho nudného života Interest – zaujměte jeho mysl Description – zaujměte jeho srdce Persuasion – přesvědčte jej výzkumy a argumenty Proof – přesvědčte jej doporučením nebo zkouškou Close – vyzvěte jej k dalšímu kroku PADS Problem (problém) - představte problém Agitation (znepokojení) - přesvědčte čtenáře, že se ho týká Discredit (zpochybnění) - zpochybněte ostatní řešení Solution (řešení) - představte čtenáři TO PRAVÉ řešení QUEST Kvalifikujte čtenáře (qualify) Dokažte, že je chápete (understand) Vzdělejte je (educate) Motivujte je, aby chtěli to lepší (stimulate) Transformujte je ve své zákazníky (trasition) Checklist Co pro mě uděláte, když vám budu věnovat pozornost? Jak to hodláte udělat? Kdo je zodpovědný za sliby, které mi dáváte? Pro koho to vlastně je? Co mě to bude stát? A co mám jako dělat dál? Teambit.io: https://teambit.io/ Airbnb: https://www.airbnb.cz/host/homes?from_nav=1 Transferwise: https://transferwise.com/us/ Muzzle: https://muzzleapp.com/ Slack: https://slack.com/lp/three Nevýchova: https://www.nevychova.cz/vzdelavani/popis/p-6k/ Příběhy https://lh5.googleusercontent.com/qusgbqOWUS3LXjSti3hC1rubyPoGYMG3lcYbA7-9hHwjcxkahOze1--N160brwWDz UdUVSPEONsiR3mSkffQKaVr6-fh3WZlVPCytLct4k8ewkQ2BglvUrDmVpdpVp-zMNdaVrAtW60 https://lh4.googleusercontent.com/usJzET5wDqH03feIfdvjqW0InkT0Ms43V9yXB_Wsl8cS2Maq7-5flxxjb62BYhFWF 1dVqL6fzKAW1jNMhaPaZcDVI7yoet3YaQqoot5Hhlt8ghXLdWl0nnlEAT_C0CP7FJGUPwu6KLY Proč příběhy a jak na ně? Lidé chápou svět kolem sebe skrze příběhy. Vyprávění a naslouchání je vlastní lidem všech kultur. Příběh je znovu vybavený zážitek vyprávěný s citem a smyslem pro detail. Cílem je navodit pocit, že si jej sám prožil. Soustřeďte se na cíl (co je sdělením, co si má čtenář odnést, jak to má změnit jeho pohled), nepopisujte příliš (zaprášená výloha plná hraček a horký červnový den. Dveře jsou otevřené...), buďte konkrétní (záplavy v Indii vs. jedna žena proti vlnám), vytvářejte asociace (oprýskané paneláky, vyhublé děti...) a přepisujte. Star Story Solution Představte Star (hvězdu příběhu) Vyprávějte její Story (příběh) Ukažte Solution (řešení, které hvězdě pomohlo dosáhnout velkých věcí) 7 typů příběhů podle Christophera Bookera Překonání monstra (Dove) Hledání (American Express) Cesta a návrat (Procter and Gamble) Od chudáka k bohatství (Nike Golf) Komedie (Specsavers) Znovunarození Tragédie (Save The Children) Golden Rules Copywriting – co vždy Rozmyslete si strukturu předem. Pište tak, jak mluvíte (jak mluví vaše značka). Jednoduše, v činném rodě, bez klišé. Pište s jasným cílem. Nepřehánějte to s bulvárem. Dejte si záležet s tím nahoře. III. Cvičení Úkol Napište konverzní stránku produktů Mentislabu určenou studentům, které mají za cíl prodej produktu. Můžete využít možnost zaslání vzorečku zdarma.