E-mail, social, PPC, analytika, SEO, klíčová slova Martin přednáší PLIN052 Copywriting, jaro 2018 Co tedy budeme dělat? I. E-mail 8 konkrétních obsahových tipů, které zásadně vylepší vaše e-maily. 1) Odhal se, kdož e-mail posíláš 25 znaků Člověk, nebo značka? Je odesílatel dostatečně krátký? Nehraju si v očividně hromadném e-mailu na osobní komunikaci? Je jméno spojeno se značkou? 1) Odhal se, kdož e-mail posíláš: checklist 2) Uveď, čeho si žádáš Udělej to… jinak! Liším se předmětem od ostatních? Nepoužívám spam slova ZDARMA, SLEVA, vykřičníky!!! a triky jako re: ? Nepřetékám? Outlook ukazuje 37 znaků A hlavně: mám, co posílat, a komu? 2) Uveď - čeho si žádáš: checklist 3) Ukaž hned jen to, co chceš Na úryvku záleží Trik první větou Zobrazuje e-mailový klient správnou první větu? Navazuje věta na předmět, nebo jej dokonce rozvíjí? 3) Ukaž hned jen to, co chceš: checklist 4) Neuveď klikajícího ve zmatek Fajn, první shoda Hurá, jsem tu správně Dodržuju pravidlo triády – shodný předmět, titulek a text za odkazem? Nebo využívám alespoň shodnou část věty nebo klíčové slovo? 4) Neuveď klikajícího ve zmatek: checklist 5) Nezahlť výzvami k akci Prostě jen jedna věc Když si nejsem jistý, dodržuji pravidlo 1 e-mail = 1 cíl? Když chci konverzi, jdou všechna CTA k témuž cíli? 5) Nezahlť výzvami k akci: checklist 6) Rozehraj trochu copy umění Prchalův oblouček Dokážeš v závěru e-mailu navázat na úvod? Může to být nesouvisející věc – důležité je se k ní vrátit a vypointovat ji. Nebo máš jiný způsob, jakým e-mail zarámuješ? 6) Rozehraj trochu copy umění: checklist 7) Zahoď to prkno v sobě 4x více kontaktů? OK! Nemluvím jako úředník nebo robot? Můžu být kdekoliv osobnější, otevřenější, lidštější? Můžu to jakkoliv personalizovat? 7) Zahoď to prkno v sobě: checklist 8) Vytěž neviditelného sluhu Mám adresáta, načasování a důvod? Nejsem jen funkční, ale ukazuju i značku? Udělal jsem pro zákazníka něco navíc? 8) Vytěž neviditelného sluhu: checklist II. Social Facebook sdílení novinek, fotek, události, videí… vytváření skupin = komunit facebook messenger, marketplace silný reklamní nástroj pro B2C i B2B Youtube sdílení video-obsahu živá vysílání, 3D prohlídky komunita youtuberů/influencerů pro B2C i B2B Instagram sdílení vizuálního obsahu hashtagy živá vysílání, IGTV, Instagram Stories Instagram reklamy influenceři pro B2C i B2B Twitter sdílení krátkých sdělení max. 280 znaků hashtagy zprávy a aktuální informace, názory pro B2C i vybrané obory B2B LinkedIn profesní síť, novinky z oboru velké množství informací o uživatelích vzdělávací portál důvěryhodnost drahá, ale učinná reklama B2B Pinterest virtuální nástěnka většina uživatelů jsou ženy inspirace = zábava marketing = prodej B2C Online vs. offline čtení -selektivní čtení -záchytné body -rychločtení -strukturovaný obsah -dekódování slov -zleva doprava -řádek po řádku -hluboké čtení -bohaté na emoce -smyslové vjemy Uživatel sociálních sítí: nudí se, chce se bavit, chce se něco dozvědět, má problém, je líný, nemá čas, nevěří vám. “Co můj fanoušek chce, aby si o něm mysleli jeho kamarádi?” 3 zásady dobrého příspěvku 1.Jedna myšlenka, jeden příspěvek 2. Pod 3 řádky age34image2944512 3. Call to action Jak psát na sociální sítě https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsahov%C3%BD_marketing https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsahov%C3%BD_marketing https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsahov%C3%BD_marketing https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsahov%C3%BD_marketing https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsahov%C3%BD_marketing https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsahov%C3%BD_marketing VLASTNOST vs. BENEFIT popisuje vs. prodává z čeho máte radost vy vs. z čeho má radost zákazník https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsahov%C3%BD_marketing https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsahov%C3%BD_marketing Výhody emotikon: oživí delší text, strukturování, zaujímají pozornost, červená barva vzbuzuje zvědavost, zdůrazní osobnost značky. Tvorba vizuálního obsahu Dobrý vizuální obsah: má jednotný vizuální styl, je kvalitní a přínosný, má logo, neduplikuje obsah textového sdělení, řídí se heslem “méně je více.” Nástroj pro kontrolu překrytí textem Pravidlo 20 % UGC - user generated content Obsah uživatelů zákazník na prvním místě větší důvěra autenticita budování komunity nízké náklady •When you consider that 86% of millennials say that UGC is a good indicator of the quality of a brand, and that 68% of social media users between the ages of 18 and 24 take into account information shared on social media when they make a purchasing decision (eMarketer), it’s easy to see why UGC is so powerful. •When you consider that 86% of millennials say that UGC is a good indicator of the quality of a brand, and that 68% of social media users between the ages of 18 and 24 take into account information shared on social media when they make a purchasing decision (eMarketer), it’s easy to see why UGC is so powerful. Etický aspekt práce s UGC vždy uvést a označit autora sdílení souhlas autora 2. Používat svůj vlastní hashtag, který studenti múzou používat, pokud by chtěli, aby se jejich fotky dostali na nás timeline Plánování a dlouhodobá tvorba obsahu 1.Určete, které sítě používat a za jakým účelem Bavit Vzdělávat Ukazovat zákulisí Pomáhat Prodávat 2. Najděte témata, kterým se věnovat a problémy, které řešit 3. Nastavte design manuál 4. Nastavte tone-of-voice a komunikační manuál 5. Pracujte s KPI key performance indicators - klíčové ukazatele výkonnosti Nebojte se plánování Community management [USEMAP] Community management: nabízí pomoc, řeší problémy, vzdělává, sbírá zpětnou vazbu. Pravidla komunikace Ujasněte si: kdo odpovídá a jak často, vykáme nebo tykáme, jak oslovujeme a jak se podepisujeme, jaké možnosti pomoci máme. Neptejte se na otázky, na které nechcete znát odpověď. Pamatujte si svoje fanoušky. Problémy řešte tam, kde vznikly. 1. 2. 3. Nástroje, které pomůžou [USEMAP] [USEMAP] [USEMAP] https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsahov%C3%BD_marketing [USEMAP] [USEMAP] [USEMAP] [USEMAP] https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsahov%C3%BD_marketing [USEMAP] [USEMAP] [USEMAP] [USEMAP] https://cs.wikipedia.org/wiki/Obsahov%C3%BD_marketing Formáty příspěvků účel sociálních sítí v dnešní době např. nebo např. např. nebo např. např. např. např. účel sociálních sítí v dnešní době účel sociálních sítí v dnešní době Skupiny Facebook Groups změna algoritmu zvýšení angažovanosti skupina jménem stránky značka vs. přínosný obsah pravidla skupin statistiky Placený obsah Sponzorovaný (promovaný) obsah Dark posty (reklamy) x Co je zakázáno •Nutit, aby se uživatel stal fanouškem •Označovat někoho nebo něco na fotografiích •Sdílet příspěvky stránky •Aby v zadání soutěže bylo sdílení soutěže na svém nebo cizím Timeline Co je dovoleno •Vkládat fotografie •Komentovat •Dávat lajky komentářům Instagram pod lupou Firemní profil pokročilé statistiky a analytika propojení s Facebook stránkou více informací o značce [USEMAP] [USEMAP] Formáty příspěvků fotka carousel video instagram stories live stream video v IGTV Instagram stories fotky nebo krátká videa zmizí po 24 hodinách možnost uložení na profil živé vysílání interakce III. PPC Aktuální pravidla AdWords https://support.google.com/google-ads/answer/1704389?hl=cs IV. SEO a klíčová slova Google kdysi Google dnes SEO: Přivádíme na web co nejvíce relevantních návštěvníků z vyhledávání SEO: Přivádíme na web co nejvíce relevantních návštěvníků z vyhledávání Co nedělat Měřit hustotu klíčových slov Přidávat patičky s klíčovými slovy Přehánět to s odkazy Používat nerelevantní klíčová slova Upřednostňovat vyhledávač před uživatelem Co dělat Zjišťovat klíčová slova Využívat je jako námět pro obsah, ne jako dogma Psát správné titulky