Základní výzkumné otázky v seminárních pracích 1. Jaké mám jako pracovnice v regionálních službách možnosti nefunkční neprofesionální knihovny oživit, podpořit zřizovatele, knihovníky i potencionální čtenáře a zvednout tím kulturní úroveň venkova? 2. Čím/jakou činností byl/je Jiří Mahen pro Brno tak významný? 3. Co to může znamenat/znamená pro případného čtenáře této seminární práce? 4. Vědí všichni, nebo alespoň většinová část společnosti, jak data mining funguje? Jsou si vědomi, že jsou předmětem cíleného marketingu, nebo hůř cílené propagandy? Tedy jinými slovy vědí, co všechno mohou určité společnosti s jejich daty dělat a jak jim tím mohou ovlivnit názory na světové dění? 5. Jaké jsou možnosti knihoven v rámci jejich propagace a mohou knihovny využít marketingové techniky od knihkupců? -například jako jsou populární knižní soutěže Knižní šifra či Knižní Odysea 6. Co je to digitální domorodec a digitální imigrant a jak se od sebe liší? 7. Důležité milníky a co odstartovaly. 8. Jaké digitální technologie máme v dnešní době k dispozici, pro výuku ve školách a univerzitách? 9. Sebevzdělávání pomocí digitálních technologií, jaké máme možnosti? 10. Jaké jsou nejčastější kyberútoky? Jak se proti ním může člověk bránit? 11. Kdo zodpovídá za naši kyberbezpečnost v České Republice? Stát nebo každý jednotlivec? 12. Mají z dnešního pohledu lékaři bez hranic smysl, a je jejich pomoc vždy prospěšná? Je jich politická a státní nezávislost vždy výhodu? Neměl by být nějaký hlavní kontrolní úřad, který absolutně dohlídne na jejich činnost? 13. Je možné, aby se informační architektura rozrostla o několik dalších atributů? A pokud ano, jaké konkrétní atributy by to měly být? 14. Co jsou to interaktivní mapy? Jaký a jestli vůbec je nějaký rozdíl mezi interaktivní, 2D a 3D mapou. Znalost a možné využití interaktivních map pro obyvatele obce Otnice a blízkého okolí. 15. Ovlivnil posun typu prostředí základní prvky příběhu, vypravěčské postupy a typické kulisy, zdokumentované v odborné sekundární literatuře na dané téma, ve vybraných dílech? Pokud ano, jakým způsobem? 16. V jakých oblastech se může koncept Smart City využít, jak pomůže lidem a proč je dobré takovýto koncept vůbec realizovat a vést města k dlouhodobému smart vývoji? 17. Jaké jsou typické hry pro tuto věkovou kategorii? Co tyto hry rozvíjí? Chtěla bych tímto ukázat, že každá hra má ve výchově své místo a naučí děti něco, co se nenaučí nikde jinde. 18. Jsou služby, které poskytuje menší knihovna dostačující vzhledem k počtu čtenářů, a daly by se některé služby srovnat s těmi, které poskytuje větší knihovna? 19. Jaký je rozdíl ve statistikách a prostorech před a po rekonstrukci Šumperské knihovny? 20. Jaké rozdíly jsou mezi knihovnami? 21. Proč je knihovna komunitním centrem pro lidi a co to znamená? Jak se taková role vytváří?