Předmět Design vzdělávacího procesu PŘÍPRAVA VYUČOVACÍ HODINY / lekce / programu Zpracoval/a: Dne: Téma hodiny: Třída: Délka hodiny: Krátká anotace tématu hodiny (stručné představení vzdělávacího obsahu hodiny, zařazení tématu v návaznosti na předchozí výuku daného vzdělávacího oboru-předmětu apod.; max. 500 znaků): Vazba na vzdělávací oblast daného RVP – jen pro práci se žáky MŠ, ZŠ a SŠ: Vazba na konkrétní část učebního plánu ŠVP školy, pro jejíž žáky je hodina připravena: Charakteristika učební skupiny (počet žáků; celá třída/určitá část třídy; zda se ve třídě vzdělávají také žáci se speciálními vzdělávacími potřebami + uvedení typu potřeb): Edukační cíl/e hodiny (např. podle Bloomovy taxonomie: z pozice žáka – žák …umí, rozumí…): Klíčové kompetence žáků, které budou v hodině rozvíjeny + jak konkrétně: Prekoncepty žáků – předchozí znalosti, dovednosti …(plus zda jsou zjišťovány např. pretestem): Kompetence lektora pro vedení hodiny: Použité edukační metody a aktivizační prvky (forma/y výuky, možné využití E-U-R; navržené metody včetně např. metod kritického myšlení; jiné typy navržených aktivizačních činností žáků): Evaluace – hodnocení v průběhu plánované hodiny (způsob, místa a míra zařazení v harmonogramu plánované hodiny včetně sebehodnocení žáků, pokud bude plánováno): Typ učebny: Pomůcky, materiál (praktikant-student/žáci): Využité vzdělávací technologie (jednak při přípravě, jednak v plánované hodině – jak lektor, tak žáci): Další doporučení pro koncepci přípravy vyučovací hodiny V rozkladu přípravy uveďte vedle výše uvedeného také: - zadání a popis aktivizačních činností, - základní otázky připravené do jednotlivých aktivit, - typy plánovaných výstupů, - přílohy nebo odkazy na zdroje využité v přípravě a plánovaném vzdělávacím obsahu, - případné plánované zapojení asistenta pedagoga nebo osobního asistenta do průběhu výuky Rozklad připravované vyučovací hodiny v jednotlivých „krocích“ včetně jejich časového určení: (je vhodné, pokud budete připravovanou hodinu popisovat jak z pohledu svého, tak z pohledu žáků – „ukážu žákům …“, „žáci vypíšou z textu…“ apod. ) Reflexe hodiny z pohledu lektora (studenta KISK) Každá ze zpracovaných příprav vyučovací hodiny by yměla být provázána s (sebe)reflektivní zprávou, v níž lektor (student KISKu) provede reflexi dané hodiny přímé výuky rámcově definovanou připravenými otázkami ve fomruláři Sebereflektivní deník.