Karanténní verze Inscenace jako artefakt I

0. Úvod - aneb shrnutí, co jsme stihli

Na úvod - co jsme zvládli za ty tři lekce, co jsme měli (a bylo by dobré, abyste se na to upamatovali):

- říct si, co je to "analýza inscenace" a projít Pavisův dotazník (měli byste se k němu neustále vracet jako k osnově - základní přístup: ověřujeme si, jestli jsme v analýze něco podstatného nezapomněli

- otestovat si v kostce analýzu inscenace na jedné části inscenace Svatby (Eva Tálská: Svatby, Studio Dům https://www.youtube.com/watch?v=0AL6DMJz9Gc&t=1833s) - 

- zvládli jsme "rozečíst" Zichovu Estetiku (hlavně úvahy o podstatě dramatického díla, rozdíl mezi syntetickou a analytickou teorií a zavedli jsme pojmy významová představa, rozlišili technickou a obrazovou... a končili rozlišení na hereckou postavu a dramatickou osobu)

- a nakonec jsem vám zadal, co si máte načíst na 11. března (a pak nás... no prostě jsme se od té doby neviděli). Ten poslední e-mail nám tu pro připomenutí kopíruju

Předpokládám, že dočtete první až třetí kapitolu Zicha a budete pokračovat k dalším textům,jak jsou uvedeny v sylabu. (Měli byste se dostat od Zicha k Pokornému a Honzlovi,ideálně až k Veltruskému)Na další lekci si - na základě četby - srovnejte, jak Zich chápe:

- dramatické dílo (je to definice, kterou byste měli dát, i kdybych vás probudil o půlnoci)
- distinkce herecká postava x dramatická osoba; scénický prostor x dramatický prostor
 

Tyhle záležitosti si na další lekci zopakujeme a pak se posuneme od Zicha ke strukturalistům. 

TAKŽE - od tohoto bodu budeme pokračovat dál. Některé úkoly jsem transformoval, aby je bylo možno dělat distančně, některá témata opustil (dostaneme se k nim na podzim v navazujícím kurzu Inscenace jako artefakt II) .