Karanténní verze Inscenace jako artefakt I

2. První úkol - analýza výtvarné složky

Popište scénografické řešení inscenace, zejména jeho funkci (jak scéna charakterizuje prostředí? - jak kostýmy dotváří postavy? - jak výtvarné řešení inscenaci lokalizuje (historizující, abstraktní, současné…?)

Rozsah 3-5 normostran (tj. 5400-9000 znaků. Předpokládám, že práce bude psaná jako souvislý, logický strukturovaný text bez pravopisných chyb a stylistických pochybení.

ODEVZDÁNÍ DO PÁTKU 15.KVĚTNA 

Výběr inscenace: vzhledem k aktuální situaci je na vás, zda vezmete za vděk online přenosy nebo jakýmkoliv videozáznamem (několik jsem jich nahrál do ISu... )

Práce vkládejte sem

Na práci dostanete jednak můj písemný komentář a jednak si

20. května, ve středu v 10.00 uděláme opět diskusi.


Bonus pro ty, co chtějí přistihnout pedagoga (tj. tohle klidně ignorujte ;) ) 

V ISU máte jako jeden z inspirativním materiálů mou vlastní analýzu Lékaře své cti v režii Hany Burešové. A zároveň jsem vám pro čistě interní účely nahrál do ISu i záznam inscenace. Takže kdo má čas a chuť, může si obojí porovnat. (a přistihnout mě ;) )

Jen pár tezí, jak si myslím, že jsem to napsal:

- snažím se na jediné inscenaci ukázat metodu režií Hany Burešové (proto poměrně rozsáhlý kontextový úvod, který se pak zúročí v závěru) a dát tvorbu Burešové do nějakých širších souvislostí (tj. žánrová podkategorie "příspěvek k monografii, kterou nikdy nenapíšu"...)

-  záměrně věnuji dost prostoru textovým úpravám a jejich dramaturgické logice - je to v tomhle případě dost důležité a bez toho by se podle mě ta analýza nedala napsat

- vlastně využívám Veltruského teze a v jádru studie jde o jednoduchý pokus ukázat, jak režie respektuje zvukovou strukturu textu, v níž dominuje intonace a jak je tomu tvořivě podřízeno herectví (nenechte se zmást tím, že Veltruského cituju jenom jednou...)

- snad se mi daří vyložit, že i když se inscenace Burešové jeví jako konzervativní (nebo konvenční - záleží na vašem vkusu) z tvůrčího hlediska je důležitá NESAMOZŘEJMOST režijně-dramaturgických rozhodnutí.... všechno v inscenaci je něčí volba. 

Snad to z mého textu je aspoň trochu patrné ;)

DR_2011_n1_David_2.pdf
Drozd: Analýza inscenace Lékař své cti

A zde videozáznam