New Media Art II
Týden 12
TV & POSTMODERNA
Vývoj vztahu umělců k televizi můžeme rozdělit do čtyř fází: Od absolutního odmítnutí a vymezení se vůči masmédiu (1. fáze), přes experimentální tvorbu uměleckých televizních pořadů (2. fáze), po kontextově zaměřené intervence do TV vysílání a satelitní přenosy (3. fáze) až k postmoderním strategiím – parodie či odklánění standardních formátů a funkcí televize (4. fáze).
4. fáze 1980–dále
Post-utopické strategie:
A) Analytická dekonstrukce masmédia využívající prostředky umění (D. Graham, D. Birnbaum, K. vom Bruch, M. Odenbach).
B) Přístup k televizi, který opouští exkluzivitu uměleckého purismu (L. Anderson, J. Sanborn, R. Wilson, Z. Rybczynski).
C) Subverzní strategie uměleckého obývání určitého místa v expandujícím mediálním světě (Rabotnik TV, P. Garrin, Kanal X, B. Springer).
D) Přímá spolupráce s TV na vývoji inovativních mediálních technik (D. Davis, Ponton/Van Gogh TV).
Prezentace
NEW_MEDIA_ART_II_ART_AND_TV_4TH_DECADE.pdf
Literatura
DANIELS, Dieter. Television—Art or Anti-art? Conflict and cooperation between the avant-garde and the mass media in the 1960s and 1970s
Kapitoly:
- Prospects: Four post-utopian strategies
Dostupné on-line: http://www.medienkunstnetz.de/themes/overview_of_media_art/massmedia/scroll/