Týden 10
Krize dokumentu a fenomén reenactments
Koncept paměti jako produktivní činnosti (vs. koncept paměti jako stabilního archivu/databáze) otevřel nové pole uměleckého zkoumání vztahu k minulosti. Jedním z nich je znovu-provedení (reenactment), v rámci kterého je performance využíváno jako médium vzpomínání nebo zpřítomňování minulých událostí.
Prezentace
Literatura
Heslo: Michel Foucault: http://plato.stanford.edu/entries/foucault/
Heslo: Performativní obrat: http://en.wikipedia.org/wiki/Performative_turn
Heslo: Řečové akty: Speech acts: http://plato.stanford.edu/entries/speech-acts/
Auslander, Philip. Performativity of Performance Documentation. 2006. (viz níže) http://lmc.gatech.edu/~auslander/publications/28.3auslander.pdf
Huhtamo, Erkki:
From Kaleidoscomaniac to Cybernerd: Notes toward an Archaeology of the Media. Leonardo,
Vol. 30, No. 3 (1997), pp. 221-224, The MIT Press. (viz níže)
Weibel, Peter: Synthetic Times. Fan Di'an
- Zhang Ga (eds.). Synthetic Times.
2008.
Horáková,
Jana: On Media of Memory and Remembering. MAP-Media | Archive | Performance,
Leipzig - Berlin: Hochschule für Musik und Theater „Felix Mendelssohn
Bartholdy“, Leipzig, 2013, roč. 4, 1 (2013), s. 1 - 9.
ISSN 2191-0901. Dostupné on-line: http://www.perfomap.de/map4/aufzeichnen%20und%20aufheben/jh-on-media-of-memory-and-remembering
Deleuze, Gilles: Foucault. Praha: Herrmann & Synové, 1996. Kapitola: Nový archivář, s. 11–38.