houseofrezac.com Data pro design v Google Analytics Webová analytika, VIKMB20 Vytvořeno 27. února 2017 Aktualizace 9. března 2017 Pavel Šabatka pavel@houseofrezac.com House of Řezáč, s.r.o. Údolní 222/5, 602 00 Brno Pohled designera Google Analytics: Seskupení obsahu 3 Proč lidé chodí na můj web? Fázi a cíl jde odhadnout  Kombinace zdroj návštěvy + vstupní stránka  Email -> článek na blogu  Vyhledávání -> titulní stránka  Srovnávač zboží -> detail produktu  PPC reklama -> kategorie zboží  Přímá návštěva -> titulní stránka  Segmentace 5 Flows: lidé přicházející na detail produktu 6 Lidé přicházející na seznamy produktů 7 Úkol 7: chování na webu  Kolik návštěv chodí na web centrum-mandala.cz nakupovat? A co dělají ostaní?  Jaké části webů jsou nejzobrazovanější? 8 Segmentování Segmenty  Umožňují zobrazit data v GA jen pro velmi úzkou skupinu návštěv nebo uživatelů 10 Segmenty  Segment „zahrnout všechny návštěvy, které viděly stránku C“:  Segment „zahrnout všechny uživatele, které viděly stránku C“: 11 Stránka Návštěva Uživatel Uživatel 1 A B 2 A C A 3 B A Stránka Návštěva Uživatel Uživatel 1 A B 2 A C A 3 B A Custom dimenze a metriky  Vlastní data, o která lze rozšířit GA  Dimenze  Týkající se uživatele, návštěv, hitů nebo produktů  Metriky  Číslo, čas nebo měna 12 Využití custom dimenzí  Data o uživatelích – pohlaví uživatele, počet nákupů, kraj  Informace o transakcích – způsob dopravy, platby apod.  Počasí v místě uživatele  Atributy obsahu webu – např. autor článku  Produktová data - aktuální dostupnost, štítky, specifické parametry 13 Navigace na stránce 14 15 Navigace na stránce Úkol 9 Pro web www.brno.cz zjistěte:  Jaký podíl uživatelů navštívilo stránky týkající se občanských průkazů?  Kam lidé chodí z rozcestníku občanských průkazů?  Jaké stránky navštěvují úředníci z magistrátu? Srovnejte se segmentem běžných uživatelů. 16 Nákupní proces Ecommerce funnel: makro pohled Ecommerce funnel: objednávka Úkol 10 Pro www.centrum-mandala.cz zjistěte:  Jsou nějaká slabá místa objednávkového procesu? Co tam může být špatně?  Na jaké stránky se při úpravách zaměřit jako první? 20 Pohled produktového manažera 21 Otázky  Které produkty mi vydělávají a které ne?  Jsou nějaké produkty s potenciálem?  Které produkty jsou na webu špatně prezentovány?  Klikají lidi na „Poslední zobrazené produkty“, nebo je to k ničemu?  Kde lidé při nákupu odpadávají Ecommerce  Za pomocí Enhanced Ecommerce budeme schopni zjistit:  Počet impresí daného produktu (na výpisu hledání)  CTR daného produktu z výpisu hledání  Konverzní poměr na úrovni produktů / kategorií  Počet zahájení / dokončení objednávky u každého produktu a opět příslušné agregace na úrovni kategorií  Detailní reporting s ohledem na typ produktu  Integrace CRM do Analytics - možnost propojit transakční historii (a tedy poté segmentovat chování návštěvníků podle socdem a dalších údajů, které máme k dispozici) Ecommerce: výkon produktů 24 Ecommerce: výkon produktů 25 Výkon produktů 26 Daniel Citizen Festina Casio Seiko Ingersoll Swiss Nixon Esprit Perigaum Tommy Junkers Rothenschild Tamaris Skagen Hodinky OililyZeppelin Gant FREDsBRUDER Mexx Replay Lacoste Luminox Converse Pulsar Bering Sansibar BillabongGuessCalvinDesigual Jacques Bossart Classy s.Oliver BossCOWBOYSBAG Haemmer Nástěnné Puma Mondaine 0,1% 1,0% 10,0% 100 1000 10000 Buy-To-DetailRate[%] Počet zobrazení produktu Poměr nákupů podle značky POTENCIÁL VÝKONNÉ NEMASTNÉ, NESLANÉ NÁKLADNÉ Ecommerce: na co se dívat jako první  Produkty  CTR  Buy to detail range  Funnely  Výkonnost reklamních ploch Depresivní závěr Sampling 29 Sampling  Pokud je v daném období hodně sessions (od 250 tisíc do 1 milionu dle typu reportu)  Pro časté jevy to nevadí, pro méně časté může být zkreslení obrovské 30 Agregace dat  Nejde zobrazit data pro konkrétního uživatele Jde obejít https://www.simoahava.com/analytics/improve-data-collection-with-four-custom-dimensions/  Lze řešit jiným nástrojem, např. Piwik, A&T Internet 31 Přesnost  100 % nelze dosáhnout  Blokování měření  Technické chyby  Chyba přenosu  Dobrá přesnost pro měření transakcí je 95 % 32 Rozdíly mezi nástroji  Různý význam metrik  Např. pageview u server-log nástroje vs. Google Analytics  Různé atribuční modely  AdWords říkají, že generovaly za měsíc 100 transakcí  GA říkají, že AdWords generovaly za stejný měsíc 40 transakcí  Jiná metodika měření  Bucketing  Někdy se liší se i 2 úplně stejně nastavené views 33 Při analýze je nutno vědět  Jak jsou data měřena (metodika, technologie), jaká je přesnost měření  Jestli jsou reporty vzorkovány  Co znamenají metriky - neexistuje standardizace  Bounce rate v Google Analytics vs. Bounce rate v Mailchimp  User v Google Analytics = Visitor v Piwik  Počítání sessions bývá jiné 34