ROZVRH – JARO 2020: PROBAČNÍ A MEDIAČNÍ SLUŽBA 1. 24.2. - teoretická východiska – restorace, retribuce 2. 2.3. – Probační a mediační služba – zákony, působnost, spolupráce 3. 9.3. – exkurze: soud 4. 16.3. - dohled probačního úředníka 5. 23.3. - specifika práce s dětmi a mládeží 6. 30.3. - oběti 7. 6.4. - mediace, rodinné skupinové konference 8. 20.4. – obecně prospěšné práce 9. 27.4. - další alternativní tresty a opatření, povinnosti, omezení 10. 4.5. - práce s klientem, vyhodnocování rizik 11. 11.5. - shrnutí, "co se jinam nevešlo", skupinová práce s kazuistikou 12. 18.5. - test Pokud jde o samostatnou práci, prezentovanou vždy na začátku: Zkuste si všimnout, zda zaregistrujete ve sdělovacích prostředcích nějakou zmínku o PMS ČR, případně o uloženém trestu v konkrétním případě, nebo tématu viz rozvrh, a zamyslete se, jak to zapadá do kontextu toho, o čem jsme již hovořili, případně o čem teprve hovořit budeme. Jaký je Váš názor? Domníváte se, že tyto informace jsou srozumitelně podávány a pomáhají ve veřejnosti zvyšovat právní povědomí, nebo naopak jsou příliš zjednodušující? Atd. Lze samozřejmě provést i reflexi např. filmu, knihy, pokud se nějak dotýká ukládání trestů, prevence kriminálního chování atd.