Psychodiagnostika dětí a dospívajících

Diagnostika inteligence a Testy speciálních dovedností a schopností, neuropsychologické soubory a metody

Přednáška

Diagnostika inteligence u dětí


IDS-P, IDS (viz PDF níže)

Stanford-Binet IV (strana 99 - 106)

WISC-III (strana 112 - 122)

Woodcock-Johnson test kognitivních schopností (viz PDF níže)

SON-R 2,5-7 (viz PDF níže)


Samostudium

Flynnův efekt (Výukové video: https://www.youtube.com/watch?v=9vpqilhW9uI )

Učebnice Psychodiagnostika dětí a dospívajících:

     Stanford-Binet III strana 93 - 99

     Kaufmanův ABC strana 109

     Grace Arthurové výkonový test (pozor!!! test se již nepoužívá jako inteligenční test, ale jeho části jsou často součástí neuropsychologických baterií, proto je vhodné se s tímto testem seznámit) strana 123 - 124

     Kohsovy kostky strana 124 - 126

     Test struktury inteligence strana 127 - 128

     Meiliho Analytický test inteligence strana 129

     Ravenovy testy strana 130 - 134

     Test intelektového potenciálu strana 134 - 135

     Obrázkově inteligenční test strana 135

     Torranceův Test tvořivého myšlení strana 136

Testy speciálních schopností a dovedností, neuropsychologické soubory a metody

Přednáška

Testy zrakové percepce  -  Reverzní test (139-140),  Modifikovaný reverzní test pro předškolní děti (strana 140 - 141), 

Rekogniční test reverzní tendence (strana 141 - 142), Test diskriminace tvarů (strana 142 - 143), Vývojový test zrakového vnímání (strana 144 - 147)

Testy sluchové percepce - Zkouška sluchové diferenciace (148-149), Zkouška sluchové analýzy a syntézy (149-150)

Testy percepční zátěže - Stroopův test percepční zátěže (strana 151 - 152)

Hodnocení motorických schoností a lateratlity - Škála Oseretzkého (strana 152 - 153), Orientační test dynamické praxe (strana 154 - 155), jiné možnosti vyšetření motoriky (155), Test ohýbání drátu (strana 156 - 157), Zkouška laterality (strana 157 - 158)

Hodnocení pozornosti - Číselný čtverec (159-161), Číselný obdélník (161 - 162) , Bourdonův test (163 - 164), Test cesty (164-165), Test pozornosti d2 (není v učebnici, viz přiložený dokument), jiné možnosti vyšetřen pozornosti (166-167)

Hodnocení paměti - ROCF (167-169), Bentonův test (169 - 170),  Paměťový test verbálního učení (170-191), Test zrakově-sluchového učení (172 - 173), LGT-3 (173-175), Hodnocení metapaměti (175 - 176),, jiné možnosti vyšetření paměti (178)

Hodnocení řeči a jazykových schopností (178-179) - Diagnostika jazykového vývoje (není v učebnici, viz přiložený soubor), Obrázkově slovníková zkouška (strana 180 - 181), Heidelberský test řečového vývoje (strana 181 - 183)

Diagnostika školních schopností a dovedností - Zkouška čtení (183-186), Kalkulia (192-194)

Hodnocení sociálních dovedností - Vinelandská škála sociální zralosti (196-197)

Samostudium

Neuropsychologické soubory a metody (strana 202 - 235)