Diagnostika inteligence a Testy speciálních dovedností a schopností, neuropsychologické soubory a metody
Přednáška
Diagnostika inteligence u dětí
IDS-P, IDS (viz PDF níže)
Stanford-Binet IV (strana 99 - 106)
WISC-III (strana 112 - 122)
Woodcock-Johnson test kognitivních schopností (viz PDF níže)
SON-R 2,5-7 (viz PDF níže)
Samostudium
Flynnův efekt (Výukové video: https://www.youtube.com/watch?v=9vpqilhW9uI )
Učebnice Psychodiagnostika dětí a dospívajících:
Stanford-Binet III strana 93 - 99
Kaufmanův ABC strana 109
Grace Arthurové výkonový test (pozor!!! test se již nepoužívá jako inteligenční test, ale jeho části jsou často součástí neuropsychologických baterií, proto je vhodné se s tímto testem seznámit) strana 123 - 124
Kohsovy kostky strana 124 - 126
Test struktury inteligence strana 127 - 128
Meiliho Analytický test inteligence strana 129
Ravenovy testy strana 130 - 134
Test intelektového potenciálu strana 134 - 135
Obrázkově inteligenční test strana 135
Torranceův Test tvořivého myšlení strana 136
Testy speciálních schopností a dovedností, neuropsychologické soubory a metody
Přednáška
Testy zrakové percepce - Reverzní test (139-140), Modifikovaný reverzní test pro předškolní děti (strana 140 - 141),
Rekogniční test reverzní tendence (strana 141 - 142), Test diskriminace tvarů (strana 142 - 143), Vývojový test zrakového vnímání (strana 144 - 147)
Testy sluchové percepce - Zkouška sluchové diferenciace (148-149), Zkouška sluchové analýzy a syntézy (149-150)
Testy percepční zátěže - Stroopův test percepční zátěže (strana 151 - 152)
Hodnocení motorických schoností a lateratlity - Škála Oseretzkého (strana 152 - 153), Orientační test dynamické praxe (strana 154 - 155), jiné možnosti vyšetření motoriky (155), Test ohýbání drátu (strana 156 - 157), Zkouška laterality (strana 157 - 158)
Hodnocení pozornosti - Číselný čtverec (159-161),
Číselný obdélník (161 - 162)
,
Bourdonův test (163 - 164),
Test cesty (164-165), Test pozornosti d2 (není v učebnici, viz přiložený dokument), jiné možnosti vyšetřen pozornosti (166-167)
Hodnocení paměti - ROCF (167-169),
Bentonův test (169 - 170),
Paměťový test verbálního učení (170-191),
Test zrakově-sluchového učení (172 - 173),
LGT-3 (173-175),
Hodnocení metapaměti (175 - 176),, jiné možnosti vyšetření paměti (178)
Hodnocení řeči a jazykových schopností (178-179) - Diagnostika jazykového vývoje (není v učebnici, viz přiložený soubor), Obrázkově slovníková zkouška (strana 180 - 181), Heidelberský test řečového vývoje (strana 181 - 183)
Diagnostika školních schopností a dovedností - Zkouška čtení (183-186), Kalkulia (192-194)
Hodnocení sociálních dovedností - Vinelandská škála sociální zralosti (196-197)
Samostudium
Neuropsychologické soubory a metody (strana 202 - 235)