KLASICKÁ ŘEČTINA PRO NEOBOROVÉ STUDENTY II distanční hodina 19.03. ZADÁNÍ SAMOSTATNÉ PRÁCE, ÚKOLY K ODEVZDÁNÍ v kdo ještě neodevzdal překlad zadaného textu z minulého týdne, pošlete, prosím, do 20.03. vč. na mail, zadávané překlady a úkoly od Vás budu vzhledem k situaci vyžadovat, vždy Vám je opravím a pošlu zpět v e-learning 7. lekce zkuste, prosím, i přes nelehkou situaci v řečtině nepolevit, mrtvé jazyky – a řečtina obzvlášť – se velmi snadno zapomínají a obnova již jednou naučené látky je dost frustrující Ø procvičování futura I · Fututrum – tvoření · Futurum – základní tvary · Futurum – překlad · snažte se vždy projít všechna cvičení (alespoň částečně), budete-li již rozumět tvorbě dané gramatické kategorie, přejděte klidně ke cvičení Futurum – překlad (zde však udělejte celé cvičení) Ø opakování doposud probraných slovesných tvarů (projděte vše) · Slovesa vše – morfologické určení · Překlad slovesných tvarů v překlad Ø 7. lekce e-learning, 1. text Ø překlad vypracujte a nahrajte do odevzdávárny v ISu do složky 7. lekce – překlad textu (2) do 27.03. vč. https://is.muni.cz/auth/el/phil/jaro2020/KR014/ode/7_lekce_-_preklad_textu_2/ v nová látka Ø ukazovací, osobní a přivlastňovací zájmena Ø pravidelné stupňování adjektiv · gramatika 8. lekce Lexis · souhrn gramatiky s odkazy na „Niederle–Niederle–Varcl gramatiku“ vložím do ISu do studijních materiálů během pátku 20.03. · k naučení na čtvrtek 26.03. · projděte si slovíčka z 8. lekce Lexis