Obsah obrázku příroda, obloha, exteriér, muž Popis byl vytvořen automaticky SOVĚTSKÁ KINEMATOGRAFIE 40. léta VELKÁ VLASTENECKÁ VÁLKA A KINEMATOGRAFIE •Během Velké vlastenecké války pořad fungovaly různé kulturní organizace: pracovníci muzeí odváželi cenné exponáty a chránili je na nových místech, divadla a taneční školy evakuovali pokračovali ve zkouškách a hráli představní, filmové studie pokračují natáčet filmy. •Hlavní téma: válka. •Hlavní cíl: pozvednout ducha, propaganda optimismu a víra ve vítezství •Skoro všechny filmy agitační •Špatné podmínky pro natáčení •Průměrně 30 filmů za rok. •Natáčely se filmy o lásce a věrnosti. • • • • VELKÁ VLASTENECKÁ VÁLKA A KINEMATOGRAFIE •Stěhování filmových studií: oLenfilm a Mosfilm → Alma Ata (S. Ejzenštejn Ivan Hrozný, A.Pyrjev Poznali se v Moskvě (Свинарка и пастух), A. Stolper Očekávej mne (Жди меня)) oKijevské filmové studio a Oděské filmové studio → Taškent (A. Pyrjev V 6 hodin večer po válce (В 6 часов вечера после войны), Leonid Lukov Dva kamarádi (два бойца)) a Ašchabad oSojuzdětfilm → Tadžikfilm •1943 – 1. sovětský film, který dostal cenu Oscar. Dokumentární film: Leonid Varlamov a Ilja Kopalin Razgrom Německych vojsk pod Moskvoj. • • VELKÁ VLASTENECKÁ VÁLKA A KINEMATOGRAFIE •Po válce počet klesl na cca 10 ročně – СТАЛИНСКОЕ МАЛОКАРТИНЬЕ •Cíl povalečné kinematografie: dát lidem možnost si odpočinout od každodenních problému. •Filmy o neporazitelnosti sovětské armády. Ignorace ve filmu bídy a reálných problému, se kterými se setkávali lidé. •Zfilmování aktuálních děl populárních spisovatelů (A. Fadějev, B. Polevoj atd.) •Povinný happy-end a málo romantiky. •Dabované cizí snímky. • IVAN PYRJEV (1901-1968) Obsah obrázku osoba, muž, vázanka, oblek Popis byl vytvořen automaticky •Sovětský herec, režisér a scenátista •Experimentální divadlo v Moskvě; hrál v inscenacích S. Ejzenštejna a V. Mejercholda •Konec 20. lét: začal natáčet své filmy: Postotonňaja ženščina (Посторонняя женщина, 1929), Gosudarstvěnnyj činovnik (Государственный чиновник, 1930), Děrevňa posledňaja (Деревня последняя, 1931). •Později vedl Mosfilm a byl redaktorem časopisu Искусство кино. V 6 HODIN VEČER PO VÁLCE (1944) •Scenárista: Viktor Gusev •Hudba: T. Chrennikov •Hlavní role: manželka I. Pyrjeva Marina Ladyginová •Film o vítězství, i když tehdy se vůbec nevědělo, co bude po válce. •Prorocký film. Obsah obrázku text, jídlo, podepsat Popis byl vytvořen automaticky HLAVNÍ ROLE Obsah obrázku osoba, interiér, oblečení, fotka Popis byl vytvořen automaticky Marina Ladyninová – Varja Pankovová Obsah obrázku osoba, exteriér, muž, vsedě Popis byl vytvořen automaticky Ivan Lyuběznov Poručík Pavel Děmidov Obsah obrázku osoba, baseballový míček, uniforma, fotka Popis byl vytvořen automaticky Jevgenij Samojlov – Nadporučík Vasilij Kudrjašov Obsah obrázku fotka, osoba, pózování, žena Popis byl vytvořen automaticky Ariadna Lysaková – Feňa, kamarádka Vari V 6 HODIN VEČER PO VÁLCE (1944) •Film: https://tvkultura.ru/video/show/brand_id/25736/episode_id/1209557/video_id/1190780/ •hebo https://cinema.mosfilm.ru/films/35268/ ZADÁNÍ K FILMU •Charakteristika filmu a hlavních hrdinů •Původně hlavní hrdinka měla umřít a její sraz s nadporučíkem byl jen sen před smrtí. Proč tento konec byl z vašeho hlediska „nevhodný“? •Je ve filmu vyjádřena tragédie války? Pokud ano, jakým způsobem? Ø NAVÍC: Který český spisovatel použil výraz „v 6 hodin večer po válce“ jako první?