NĚMČINA PRO HISTORIKY UMĚNÍ První hodina Skupina 1 OBLÍBENÉ UMĚNÍ NĚMECKY MLUVÍCÍ ZEMĚ? - ve dvojicích se představte a popište druhému nějaké umělecké dílo, které máte rádi a které prochází z německy mluvícího regionu - najděte si obrázek a nasdílejte si jej vzájemně - Zkuste si zapamatovat co nejvíc z vyprávění toho druhého CÍL SEMINÁŘE - naplnit studenty odvahou k práci s prameny a literaturou v němčině J - aneb jak hledat a kde najít - není vyžadována aktivní znalost gramatických jevů JAK POROZUMĚT CIZÍMU JAZYKU? Gramatika Slovní zásoba SLOVNÍ ZÁSOBA - slovníky: www.slovnik.seznam.cz, www.slovnik.cz, www.duden.de - korpusy: www.linguatools.de - výslovnost: www.forvo.com - Quizlet - paměťové techniky https://www.2000slovicek.cz/?s=wpp https://kisk.phil.muni.cz/kreativita/temata/kreativni-techniky/pametove-techniky https://www.sogoodlanguages.com/cs/5-overenych-zpusobu-jak-si-zapamatovat-slovicka/ GRAMATIKA http://www.kj.fme.vutbr.cz/studopory/de/grammar/bag.pdf Konjugace: http://konjugator.reverso.net/konjugation-deutsch-verb-kennenlernen.html www.slovnik.cz PODMÍNKY UKONČENÍ - aktivní účast (Geistesanwesenheit) J - chybět max. jednou (uvidíme se jen sedmkrát) – ev. náhradní práce - jednou za semestr (do 11.3): vybrat jeden text dle své specializace - jednou za čtrnáct dní vyplnit blok v elfu (procvičování slovíček a gramatiky z textu minulé hodiny) - na konci semestru: odevzdat studijní deník z autonomního učení: rozhodnout se, na čem chcete pracovat (může to být cokoli s němčinou – vyplňování gramatických cvičení, učení slovíček, čtení, poslech audio/video, aktivita ve dvojicích…) a zapisovat si do něj konkrétní doby, kdy jste se učili (min. 10 hod za semestr) a co jste se naučili, na konci semestru zhodnotit ve videu, jak jste se celkově posunuli, co se povedlo a nepovedlo (k tomu připojit deník) –> na začátku příští hodiny mějte prosím konkrétní nápad, na čem chcete pracovat CO VY NA TO??? L ? J Die Schule ist neben der Familie eine der bedeutendsten Sozialisierungsinstanzen im Leben eines Menschen. Sie gibt dem Schüler das Wissen, das er später in der Gesellschaft braucht. Zugleich lernt der Schüler in der Schule, dass neben der privaten Autorität (seinen Eltern), noch andere, öffentliche Autoritäten existieren: die Lehrer und der Staat, den diese Institution repräsentiert. Nach Pierre Bourdieu ist eine wichtige Kompetenz des Staates, den Schülern Denkkategorien zu geben. Die Schüler lernen diese Kategorien gut kennen und applizieren sie wieder auf die Welt und den Staat. Die Schule hat dabei nach Bourdieu eine zentrale Funktion: Vor allem beim Unterrichten der Geschichte und der Literatur lernen die jungen Menschen die dominante Kultur kennen, die der Staat als legitime Nationalkultur präsentiert. Auch in der Tschechoslowakei nach 1948 übergibt die Schule den Schülern nicht nur das Wissen, sondern erzieht die Kinder zu loyalen Bürgern, also zu Menschen, die sich mit den herrschenden Werten identifizieren.