FAVBPa120 Bakalářský projekt Náplň semestru? •1) Formulace badatelského problému • •2) Studium pramenů a literatury • •3) Vypracování a prezentace projektu • Organizace kurzu – 1. a 2. lekce •2. 3. – úvodní lekce • Michal Večeřa – Organizace kurzu, požadavky na ukončení • Martin Kos – Autorská poetika – Screen Idea, paratextualita, autorské klastry •Ondřej Pavlík – Filmová a kulturní kritika – journalism studies, fan studies, rétorická analýza •Kateřina Šardická – Česká televizní non-fiction tvorba – základy television studies, analýza nonfikčního pořadu •9. 3. – prezentace •Kateřina Váchová - Dětský film, výzkum hvězdného obrazu a herectví – Star studies •Tereza Bochinová – Výzkum produkční kultury FA Kudlov – ANT, výzkum diváctví •Jitka Lanšperková – Dokument 90. léta – produkční analýzy, ANT •Dan Krátký – Poetika japonské a hollywoodské kinematografie – historická poetika, teorie fikčních světů, kulturní transfer • Organizace kurzu •Po úvodních prezentacích – konzultace budoucího tématu •Každý oslovuje potenciálního vedoucího sám •28. 3. – odevzdání první verze konspektu do odevzdávárny v IS •30. 3./6. 4. •prezentace průběžných verzí konspektu před vyučujícími a doktorandy FAV •Rozdělení podle abecedy – příjmení začínající A-P 1. skupina, S-Z 2. skupina •2. 5. – Odevzdání druhých verzí konspektu do odevzdávárny v IS •2. prezentace •4. 5./11. 5. - Rozdělení podle abecedy – příjmení začínající A-P 1. skupina, S-Z 2. skupina •První týden zkouškového finální verze – 31. 5. •Známku do IS uděluje potenciální vedoucí •POVINNÁ účast na seminářích •Kontakt – organizační záležitosti •Michal Večeřa – veceram@phil.muni.cz Náležitosti konspektu •Viz web katedry: https://fav.phil.muni.cz/studium/bakalarske-studium/realizace-bakalarske-zaverecne-prace •Název: není obecný a popisný, ale vystihuje základ řešeného problému. Příklad vhodného / nevhodného názvu: Nástup zvuku v kině Dopz / Kina v Brně; Estetika diskrepance: Pravidla hry / Pravidla hry Jeana Renoira. •Časoprostorové a kvantitativní vymezení zkoumaného problému (materiálu, pramenů, dat) a kritéria pro jeho přesné vymezení: např. období vymezené dvěma klíčovými historickými změnami (nástup zvuku, znárodnění), daná část kinematografické instituce (organizace průmyslové výroby, distribuce, předvádění, recepce ad.), část tvorby daného autora vyznačující se určitou kompaktností. •Popis podstaty zkoumaného problému: stručná definice jádra problému; zdůvodnění výběru dané problematiky a předpokládaného přínosu jejího prozkoumání; stav dosavadního poznání v této oblasti. Náležitosti konspektu •Hypotetické závěry: k jakému typu poznatků bude podle předběžných odhadů možné dospět a jaká zobecnění z nich bude možné vytěžit. •Segmentace práce: rozčlenění zkoumaného problému do základních částí. •Postup (jednotlivé fáze) práce: např. sběr pramenů, analýza pramenů, aplikace teoretických nástrojů pro jejich interpretaci a vyvození závěrů (všechny tyto fáze nutno dále konkretizovat dle specifik daného tématu). •Historický kontext (v případě historických prací): stručná chronologie vyznačující základní body historického kontextu (prehistorie, data související s propojenými oblastmi), vývoje a důsledků daného problému. Náležitosti konspektu •Zdroje v tomto členění: - Literatura: bibliografický soupis literatury. - Prameny: soupis pramenů, případně příslušných archivů a fondů a institucí. - Filmografie: soupis zkoumaných děl s filmografickými údaji (podle povahy práce se vyžaduje základní nebo úplná filmografie) Možná témata? •Ekonomická historie filmu •Česká meziválečná kinematografie •Bc. Práce – Výrobní společnost Praga-film •Mgr. Práce – Elektafilm •Dizertace: Vývoj produkčního systému v českých zemích před rokem 1930 •Průmysl, produkční strategie, systémy produkce a distribuce, filmová technika, archivnictví, filmová cenzura, marketing • Možná témata? •Česká meziválečná kinematografie •Autorská osobnost Oldřicha Kmínka (1892-1947) •Neoformalistická analýza filmu Děvčátko, neříkej ne! (1932) •Od doplňku ke zlatému hřebu - proměna pozice českých filmů na programech kin mezi lety 1917-1930 •Podnikatelská kariéra Jana Reitera (1877-1941) •Působení filiálek německých společností na československém území v meziválečném období (1918-1939) •Uvádění českých němých filmů ve zvukové éře •Animovaný filmy – Studio Bratři v triku •Monografická studie věnovaná konkrétnímu tvůrci •Břetislav Pojar, František Vystrčil, Zdeněk Seydl, Václav Bedřich, Zdeněk Miller, Gene Deitch, Zdeňka Najmannová-Deitchová •Výzkum věnovaný konkrétnímu filmu •Stvoření světa (1957) •