® S0L13 7RAEVIA rfn^/ilf íauMěu*t um) Ä: ^ 'i i" 'i p 1 5 5 R*-M AH.-* da sriwe sa- StHS VfHUS S-O-M IM ířl - NA -ZLE :5=rab So-us ?Mt-vi All P- MEfc 6CW3 YE-Uu> J.0 - 5* IH 4-1- *« - ka ^—P*- 3t± Alt - lA'XK ruLôlPA -#—#- 1 S3! J—u 3C at—Hi- -*-0- EH IS 23: 3EÖ fei r .4- ď3E J rí'Ľf H* y j* é 3d -J-0-+. V f. 1» i a 9 á *-l> -11- Via (211) S Double Hoquet Vg- f. 334'- 335 (mit Überschrift), A f. 451'-452, G f. 163'-164. > Tenor DAVID Ii ff * - - 0-CTF- c* LT' 7P Triplum B 1* ■ I*- J-Z_^_|- Hoquetus' * i üJf 1 r ir 1»grrr^ff i n J J= fg' — —i—i—•—i —-*— -p-. 12 15 _-_- ■rr ■-...........—? r c f r 1 * —C— cooke, Stella celi Prayer to the Virgin Mary in English Descant t 4K f f ftf t* t ■ ^ --r°- 1. - y — r br r ^ s tel - la 1 J 1 ce —(—1— li ex - t =^ ir ® pa =H==I vit 4- J J 'J 1 "ST*-P =4* = —f- =M=!= = Que la -eta- vit Do - mi num Mor - tis pe - stem r' 0 |f Iff :* < m o —e- quam p Ian tfr r 1 - ta - vit 1 Pri - mus pa rens ho - mi =4= num: J I m ■ g --- ■orf *r —-^—0— f i!f -r t r ) i ) ft f- 0 -0_, -<»-3!_ -p-- f~m - - psa stel - la nunc di - gne - tur Si - de - ra com-pe - ace - re 30 ■i.f fffr in. -1—'— —p—p—?-p" _}—i--1- ~f—f—f~ —i- f~ f"f"f-f- i9—* f r f ~ Quo-rum bel - la pie - bem ce-dunt Di - re mortis ul - ce Star of heaven who suckled the Lord and rooted out the plague of death that the first parent of mankind planted; may the same star now deign to cuj-b the constellations whose wars are killing people by the sore of dreadful death. * Coloration in m. 9 and the triple division of the semibreve ( J ) in mm. 9 and i8 show that the mensuration in the first half of this antiphon is imperfect time and perfect prolation. The breve of the first half ( J ) should therefore equal the breve in perfect time and minor prolation { J. ). which is indicated in the manuscript byja circle in all voices. 1 87. FUGA TRIŮM VOCUM Český kancionál Rkp. z r. 1599 Ve : sel. ffle_se, kfe-sfa-né,, a dí - ky vzdá Druhá polovina 16. stol. mi - lé-mu, slav-mí-mu, věč - né ne-mupa-mi- Kri-stu, žeť jest ra-čil kře-sft - né, a dí •- ky vzdá vej - me mi-lé-mu, slav-né-mu, Ve - sel - me se, kf e - sta- zmrt-vých vstá ti. sel-meSe, kře-sfa-né, zpí_va . jf . ce; vec - ne-mu pa - nu_—_ Kri - stu, * dí - ky vzdá - vej žeť jest rá.éil mi-lé-mu, slay-nó-mu, z mr-tvych věč - né-mu pá- nu J f\ A1 - le - lu - ja! vsta • - ti. Kri - stu, Ve - sel- me se> kře-stfc- né žeť jest rá - čil zpi - va - jí - ee:/ AI - le - lu -zmrt-vých vstá - "ti. Ve - sel - me se, kfe - sta . né, 59 IM -18- 14 Vg N° 14 (in Vg jetzt verloren, aber erhalten in B f. 309), A N° 16, 6 N° 15, E N° 8, Päd A f. 38; Text aucfcM N° 15. t <*/ 1 " -€f-----■'■ řflenor] 1' 1.4.7. Ma 3. et 5. Mes 3 fin te. tiers 8 - - est ne . chans 9 o m mm u i a-»' ■ a-|- *"■........-............-4—ir 0 # i Gontratenor i- r 1 i f ■ = s mon u • trois com. re fois 12 V * mm. seu . " 15 - - Í8 .ce. -le. ment. ment k w ' rj I? 2.8. et 6 se 21 won cow . wen . re. tro . garde m ce.ment et ein 27 ■ 30 -23- I -7 4 3 -2-1 1 -5 5 2 2 -2-2-1-2-2 4 14 3 -2-1-2-2 2-5 2 1 2-2 II -1 1 2-2-1 1-3 2-2-2 5-2 2-3 II -2-2 4-2-2-1 2 2 2 2 1 2 2-2 2 ------- III-2-2 4 1 2-7 4-2-2 7-7 2 2 1 2-7 7-2-3-2 2 2 3-2-1-2 0 // I 4-2-1-2 3 / / 2-3-2 1-1-2 3 -1-2 5-2 4-2 3-1 1 2-3-4 -1 1 2 II -4 2-2-1 4 3-2-1 1-3 2-4 2-5 2 1-321-12 3-2-3 // 2 1 2 -4 III 2 1 2-3-2-2-2 2 3 2-7 7-2-1-2-2 7-7 2 2-4 7 -2-1 -42212 I -2 4-2 2 -2-2-1-2-2 2 2 12 2-4221-13-2 2-5 2 2-2 3 -1 1 II 2-2-1-2 5-2 2 2 1 2-3-4-1-42 2 12 2 0-2-2 0-1 1 2-3-4 7-1 -2 III -7 7-5 7-7 -2 0 0 7-1 1 2-9 2-2 7 2-2-7 7-7 0 0 7-7 I 2-2-1 1-1-2 3-3 2 1-3-4 2 2 1-1-2 2-4-1-2-2 2 2 1 II 3-2-1-2-2 2 2 1 4-2-7 2 2 1-1 1 2-52122 -2-2 III Hlasy jsou přepsány v intervalech ( 0=prima, l=vzestupná malá sekunda, -l=sestupná malá sekunda, 2=vzestupná velká sekunda, -2=sestupná velká sekunda atd.), nejsou vzájemně synchronizován y - šlo jen o numerické vyjádření linií, které nám poslouží ke dvěma účelům: jednak ukáže četnost intervalů a jejich vazebné vztahy, jednak doloží horizontální inverze (popřípadě i náznaky k vertikálním inverzím). Hodnotíme-li průběh jednotlivých hlasů z hlediska inverzí, je toto hodnocení mnohem přehlednější a názornější v numerickém zobrazení. Tenor probíhá tak, že jeho druhá polovina (od dvojčáry) je horizontální inverzí první poloviny. Zjistíme to z numerické tabulky na první pohled. Zajímavé přitom je, že Machaut bere především v úvahu velikost intervalu a teprve na druhém místě jeho směr, takže máme pocit, jakoby se také řídil numerickým zobrazením. Kontratenor je horizontální inverzí tenoru, kdy opět platí v prvé řadě jakost intervalu a teprve na druhém místa jeho směr. Triplům pak je horizontální inverzí kontratenoru, místy je ovšem úprave no a princip důsledné inverze opouští. Začátek, konec a podstatná část tripla je však horizontální inverzí kontratenoru. Typické je obrácení směru intervalů při inverzi. Z klesajících intervalů jsou tedy vesměs —stoupající a naopak. ■I I .8 *' :.i-.--.f] 1* S- i * * 4 á' . '■•* - a h •i ff'š ~ S «T S 4 E A i-RK< •^Jí"*Vl5t*'l it? 4 -"lies" Iii! ''8 Sua* II! -s JS ľSO nía «Ts s s 5 s (q <• - " .'^-Jí ,JB..'Íi.B.'..i. I