Ecce nova facio omnia Cyberlearning vs e-learning šKlasický e-learning: šVzdělávání prostřednictvím ICT, nejčastěji skrze internet, ale spadají sem také vzdělávací aplikace či výuková CD a DVD. šZákladní myšlenka spočívá v přenesení klasického učení se a vzdělávacího procesu do online prostředí. šTo znamená, že zůstává stejná didaktika, pedagogika, … šLze čerpat například z didaktické analýzy učebnic atp. šA jen se řekne, že je to náročné na sebemotivaci. šVýhody: robustní metodologie, velká zkušenost a tradice, je to jednoduché a relativně bezproblémové. šStudenti ušetří čas (nemusí chodit do knihoven nebo na přednášky) Cyberlearning vs e-learning šCyberlearning: šUčení v online prostředí šV popředí je akcent na učení, nikoli doručování obsahu (LMS jsou totiž CIS(!)) šV online prostředí je třeba pracovat s jinou psychologií a didaktikou šPotřebujeme se učit něco jiného a jinak šCesta není kopírování starého, ale hledání nových forem, ale také jiných kompetencí šVýhody: je to přirozené, funkční a odpovídá to potřebám současného světa i studentů, jde o přechod od učení v jehož centru je učitel a látka, k student-base přístupu šDůraz je kladený na UX, interakční design atp. Psychologie a edTech (zdroj)