Základy používání GA Náborové okénko 2 - stážista: analytik, UX / research člověk, marketér - co děláme zajímavého: Reference - co píšeme: Tučňáčí blog Program - Základy GA - vysvětlení hlavních metrik a dimenzí. - Jak používat GA - které reporty a ukazatele sledovat. - Práce se segmenty - Session based vs. event based analytika? Disclaimer - GA Universal Analytics vs Google Analytics v4 - session based vs event based přístup Jak to funguje Jak to funguje Jak to funguje Co víme - Návštěvník přišel na web poprvé (probereme dále) - Použil vyhledávač Google - Vstoupil na titulní stranu - Dále zobrazil stránku O studiu a Přehled oborů - Byl na web 5 minut (probereme dále) - Celkem viděl 3 stránky - Neodeslal přihlášku - Používal Android - Prohlížeč Chrome - Byl ze Slovenska, z Bratislavy dimenze X metrika - Dimenze - Kvalitativní hodnota - např. zdroj návštěvy, kampaň, země, zařízení, datum - Metrika - Kvantitativní hodnota - “základní” - např. počet návštěv, počet splněných cílů - “dopočítaná” - např. míra okamžitého opuštění, konverzní poměr dimenze X metrika METRIKY DIMENZE Základní pojmy - Uživatel (User) - nový uživatel - Návštěva (Session) - míra okamžitého opuštění - čas na stránce - konverzní poměr - Hit Základní pojmy - Událost - nástroj pro měření akce negenerující pageview - např. odeslání formuláře, stažení souboru, kliknutí na odeslání mailu (mailto odkaz), spuštění videa, interakce s chatbotem Základní pojmy - Zdroj + médium - určování odkud člověk přišel - využívání utm - tagování kampaní, příspěvků, zkracovače Základní pojmy - Medium - Platební model - Source - Poskytovatel, platforma - Campaign - Identifikace kampaně - Term - Content Základní pojmy Vyhledávání Banner Email Medium organic banner email Source seznam.cz idnes.cz newsletter Campaing 2017-studium 2017-02-23-unor Term varianta 1 Content modry logo • Organic - vyhledávání • Direct – přímé návštěvy • Referral – odkazující weby Základní pojmy - Konverze - Cíl - Transakce google organic 22:52 22:57 23:36 23:51 23:59 facebook cpc 00:01 00:07 00:22 Které reporty a ukazatele v GA sledovat Práce se segmenty Díky za pozornost!