PŘELOŽTE: I. 1. Když se měla stavět Tókjó Tawá, obyvatelé proti tomu silně protestovali. TĚ < ©f±S 2. Když postavili T.T., bylo mi sedm let. II. 4. Padaly zbarvené listy stromů. l ^ ó i f o / c (#o/c) , Ýfe (OJ Sake - saka-, kami - kamu-, ame - ama~, ko-j > kyj - ko-na, „ko-na pa" - ko-no fa - konoha) 5. Diváci čekali před vchodem do opery. 6. Žáci druhého stupně psali úvahy/eseje na počítači. III. -ASE-, samohláska + -S-ASE- 4 Vítr shazoval zbarvené listy stromů. OTOSI-TA vs OTISASE-TA TIRAS-I-TA vs TIRASE-TA 5 Průvodce (N) diváčku (A) nechal čekat před vchodem do opery. 6 Učitelé dávají žákům druhého stupně psát eseje na počítači. IV. -ASE- + -ARE- (u souhl. sloves (kromě -s-) > -as-are-) 4 Zbarvené listy stromů byli shazované větrem. otos- ase- -r-are- ta čir- as-are- ta DU z 18.3. (na 25.3.) 5 Diváci boli sprievodcom ((nechaní čakať)) pred vchodom do opery. 6 Žiakom druhého stupňa býva učiteľmi zadávané písať úvahy na počítači.