Brainstorming - vyprodukování maximálního počtu nápadů a myšlenek. Kvantitativní metoda, nápady nehodnotíme, zapisujeme všechno. Jednotlivé nápady se analyzují, až brainstorming skončí. Lamač ledů (Ice-breaker) - krátká aktivita s účastnícími se, která má navodit neformální atmosféru. Účastnící se jsou v přímém verbálním nebo fyzickém kontaktu. Případová studie - účastnící se analyzují předem připravený případ, nejčastěji v podobě tištěného dokumentu. Hledají se odpovědi na otázky související s prezentovaným příkladem. Open space - účastnící se sami navrhují diskuzní témata a workshopy, program se tvoří na základě nabídky a poptávky. Stávají se školitelkami. Účastnící se mohou měnit skupiny. Výstupem je prezentování výsledků ze workshopů a diskuzních skupin na plénu. Sebereflexe - vlastní analýza stavů účastnících se. Analýza uskutečněných kroků se vztahem k minulosti a budoucnosti. Exkurze - plánovaná návštěva během školení, jejím úkolem je prezentovat probírané téma v praxi. Školitelka upozorňuje na propojení exkurze s probíraným tématem. Rolová hra - každý má přidělený určitý model chování a ve vymezením časovém úseku mají najít řešení nějakého problému. Během aktivity účastnící se hrají svou roli, časté je popsání role na kartičky a příběh, který aktivitu rámuje. Po aktivitě je důležitá reflexe. Simulace - účastnící se se zapojí do vymodelované situace a řeší nějaký problém. Mají rámcově vymezené úkoly, plní je ale podle sebe. Účastnící se se sami rozhodují a reagují podle sebe. Přednáška - ústní podání informací účastnícím se na základě připraveného materiálu. Školitelka mluví před publikem. Diskuse - rozhovor mezi školitelkou a účastnícími se navzájem o společném tématu. Školitelka má připravené, často provokativní otázky, které stimulují diskuzi a vedou k výměně názorů. Školitelka usměrňuje diskuzi. Buzz groups - menší skupinky, které diskutují o stanoveném tématu bez přítomnosti školitelky. Účastnící se si sami facilitují skupinu. Informace by se neměli dostávat ven a když už, tak anonymizované (např. v případě podání zprávy pro školitelku) Skupinová práce - větší skupina je rozdělena na menší pracovní skupinky, které diskutují o tématech. Po určeném čase odprezentují své výsledky. Školitelka by měla vědět, na základě jakých kritérií rozděluje účastnící se do skupin.