Klasická hudba se v Německu těší velké oblibě Bach, Beethoven, Brahms – klasičtí skladatelé, kteří jsou celosvětově známí a které si spojujeme s Německem. Německo dnes zaujímá vůdčí postavení, pokud jde o financování kulturních institucí. Ať se jedná o Bacha, Beethovena, Schumanna nebo Brahmse: Německo je známé svými mnohými skladateli. Zvláště v roce 2020, v roce, ve kterém se slavily 250. narozeniny Beethovena, to bylo opět zřejmé: orchestry na celém světě hrály v tomto roce jeho díla, především ale tomu tak bylo v Německu. V roce 2018 bylo v Německu 129 veřejně financovaných orchestrů, mezi nimi světově proslulé jako např. Berlínští filharmonikové. Kromě toho je v Německu ještě 80 pevných operních souborů – téměř tolik jako ve zbytku ostatního světa. Zatímco se kritikové ptají, zda se potřebuje tolik státně financovaných orchestrů a operních domů, myslí Peter Lenz z Německé hudební rady: „Nemůže jich být nikdy dost.“ Pro něj je důležitá kulturní rozmanitost – a ta je možná jen, když je velká nabídka. Kulturní rozmanitost musí ale být financována: v Německu je kultura veřejně podporována více (silněji), než v jakékoliv jiné zemi světa. V roce 2019 bylo na kulturní instituce vydáno přes deset miliard euro, které byly placeny Spolkem, spolkovými zeměmi a městy. K tomu se připočítávají peníze z Evropské unie, z hospodářství, od soukromých osob a nadací. V jiných zemích, např. v USA, je podpora kultury financována téměř výhradně ze soukromých zdrojů. Téměř 14 miliónů lidí v Německu hraje na nějaký nástroj nebo zpívá ve sboru. Hudební výchova se ale koná především v hudebních školách a ne v normálních školách – je to něco, co kritizuje i Peter Lenz. Ale i když na nástroj nenaučili hrát všichni Němci, poslouchá z nich 33 procent rádo klasickou hudbu. I po roce 2020 se bude Beethovenova 9. symfonie se Schillerovou „Ódou na radost“ jistě hrát a bude často ke slyšení.