Zákaz reklamy na tabák – brzy také v Německu? Kouřící lidé na plakátech a na plátnech kin (an den Kinoleinwänden) – dosud to bylo v Německu ještě dovoleno. Ale CDU se již neuzavírá (sperrt sich nicht gegen) zákazu reklamy na tabák. Ztratí tabáková lobby (die Tabaklobby) svůj vliv? Ročně v Německu umírá více než 121 000 lidí na následky (an den Folgen) kouření. Lékaři varují již dlouho před zdravotním rizikem konzumace tabáku. Přesto se strana Angely Merkelové, CDU, dosud uzavírala zákazu reklamy na tabák (sich gegen etwas sperren). Proto je Německo poslední zemí Evropské unie, v níž je dovolena reklama na tabák na plátnech kin nebo na plakátech. Nyní Angela Merkelová překvapuje svým jasným „ano“ pro zákaz reklamy na tabák. Od ledna 2021 nemají být v kinech žádné reklamy na tabák před filmy, které jsou povoleny pro mladistvé pod 18 let. Kromě toho nemají být od roku 2022 být vidět žádné tabákové produkty na plakátech. Důvodem je, že daň z tabáku sice státu do pokladny přinese (einbringt) 14 miliard Euro za rok, ale za nemoci z kouření musí být ročně zaplaceno 78 miliard Euro. I přesto je Německo nejpomalejší zemí Evropské unie v boji proti nikotinu. Na čem to může záležet, ukázaly dokumenty z 90. let: Vliv tabákového průmyslu na německé politiky a vědce byl veliký. Proto mohli lobbisté (die Lobbyisten) opatřením proti tabákovému průmyslu úspěšně bránit (etwas verhindern).