IM111/TIM_B_038 Umělecký a filozofický odkaz M. Duchampa a J. Cage středa 12.oo – 13.4o – online MS Teams Datum Téma Vyučující Literatura 3. 3. Úvod do kurzu Cseres přednáška 10. 3. Tradicionalismus a rozchod s tradicí Cseres CAGE, John: Silence. Tranzit, Praha, 2010. DUCHAMP, Marcel: Rozmluvy s Pierrem Cabannem. Tranzit, Praha, 2017. CHALUPECKÝ, Jindřich: Úděl umělce: Duchampovské meditace. Torst, Praha, 1998. 17. 3. Ready made a Future of Music jako vizionářské akty a filozofické gesta Cseres CAGE, John: Silence. Tranzit, Praha, 2010. DUCHAMP, Marcel: Rozmluvy s Pierrem Cabannem. Tranzit, Praha, 2017. CHALUPECKÝ, Jindřich: Úděl umělce: Duchampovské meditace. Torst, Praha, 1998. 24. 3. samostudium samostudium CAGE, John: Silence. Tranzit, Praha, 2010. DUCHAMP, Marcel: Rozmluvy s Pierrem Cabannem. Tranzit, Praha, 2017. CHALUPECKÝ, Jindřich: Úděl umělce: Duchampovské meditace. Torst, Praha, 1998. 31. 3. Nalezený objekt a nalezený zvuk Cseres CAGE, John: Silence. Tranzit, Praha, 2010. CHALUPECKÝ, Jindřich: Úděl umělce: Duchampovské meditace. Torst, Praha, 1998. 7. 4. Estetika a anti-estetika, umění a anti-umění Cseres DANTO, Arthur C.: Zneužitie krásy. Kalligram, Bratislava, 2008, s. 35-44, 133-135. 14. 4. samostudium samostudium CSERES, Jozef (ed.): Postduchampovské reflexie I. In: Profil súčasného výtvarného umenia 3/04 (s. 86- 114), Bratislava 2004. 21. 4. Marcel Duchamp a deestetizace umělecké tvorby Cseres DANTO, Arthur C.: Zneužitie krásy. Kalligram, Bratislava, 2008, s. 35-44, 133-135. De DUVE, Thierry: Kant After Duchamp. The MIT Press, Cambidge/New York 1996. 28. 4. John Cage a estetizace hluku Cseres CAGE, John: Silence. Tranzit, Praha, 2010. CAGE, John – FELDMAN, Morton: Rozhlasové happeningy I.-V. SNEH, Bratislava, 1996. 5. 5. Duchamp a Cage jako strůjci konceptuální a intermediální orientace umělecké tvorby Cseres přednáška 12. 5. Shrnutí: Umělecký a filozoficko-estetický vliv Duchampova a Cageova díla Cseres přednáška 19. 5. samostudium samostudium CSERES, Jozef (ed.): Postduchampovské reflexie II. a III. In: Profil súčasného výtvarného umenia 4/04 (s. 108-133) a 1/05 (s. 94-105), Bratislava 2004. 26. 5. kolokvium studenti Podmínky k získání kreditů: aktivní účast na kolokviu a esej na zadané téma