Protokol nahrávky* Pamětník: Ludmila Ogounová, roz. Ledecká Datum a místo natáčení: 12.11.2022, Stará Boleslav Natočil: Kateřina Šalounová Zpracoval: Johana Jurášová * Protokol nepředkládá ověřená fakta. Reprodukuje informace v té podobě, jak je uvádí narátor, a to včetně jeho hodnocení. Případné vnější faktické korekce nebo zpřesnění jsou odlišeny hranatými závorkami. Ludmila Ogounová – 1. část záznamu 1. NAHRÁVKA 0:00:00 O nevzniklých monografiích o Luboši Ogounovi a blížícím se výročí. O Ogounově konfliktu s minulým režimem a desetiletém zákazu pracovat na baletech. O historii Ogounovy rodiny napojené na atentát na Heydricha. 0:05:48 Konec 1. nahrávky 2. NAHRÁVKA – 2. část záznamu 0:06:02 O nepřiznaných zásluhách rodiny Ogounových za komunismu. Představení výzkumu. O bibliografii o paní Ogounové, o první baletní celostátní soutěži, o udělení vyznamenání Šmokovi a Ogounovi prezidentem Havlem. 0:10:43 O začátcích tance u Věry Votrubové, roz. Olšovské, dcery paní [Hany] Olšovské, mistryně u Iva Váni Psoty. O narození 15.11.1951 ve Staré Boleslavi. O tatínkovi Františku Ledeckém, nar. 14.4.1914, majiteli dílny na opravu aut a závodníku na terénní motorce, a o mamince Antonii Ledecké, roz. Poncové, ženě v domácnosti s pěti dětmi a cvičitelce v Sokole. O bydlení v kulturním domě na náměstí ve Staré Boleslavi, o zabavení rodinné dílně. O sourozencích – o František Ledecký, Stanislav Ledecký, Alena Bozděchová a Michal Ledecký, a o jejich sportech – závody na ploché dráze, parkur, balet, fotbal. Vzpomínky na dětství a lásce ke sportu – atletika, ochotnické divadlo, baletní kroužek. 0:16:53 Konec 2. nahrávky 3. NAHRÁVKA – 3. část záznamu 0:17:08 O soukromém baletním vzdělávání od sedmi let, o přijetí na pražskou konzervatoř v roce 1965, o několikaletém dojíždění do Prahy. O dokončování 9. třídy ZŠ o víkendech zároveň se studiem konzervatoře, o přespávání v Praze a stěhování do Brna po studiích. O vstřícnosti rodičů vzhledem k dětem i jejich přátelům. O zatajovaném kádrovém původu a odmítnutí vstoupit do KSČ. 0:26:08 O přijímacích zkouškách na konzervatoř, o osudech některých spolužaček, o absolventském představení Louskáčka – o roli Mášenky a zkoušení s Bregvazem. O zdravotních problémech na konzervatoři a přísnosti Zory Šemberové, o dalších pedagožkách a pedagozích (Chourová, Rumlová, Urbánková, Urbanová, Bregvaze, Doležel), o spolužácích a udržování kontaktu. O těžkostech při studiu. 0:34:50 O baletních snech a o prvních mimoděčných setkáních s Lubošem Ogounem. O nastudování role Odety v Labutím jezeře v Brně, o preferenci současnějšího repertoáru oproti klasickému baletu. O diváckých zážitcích – poprvé až na konzervatoři, o návštěvě Šmokovy inscenace Jak se dělá balet se synem Petrem. 0:40:30 O narození syna Petra v roce 1984, o vedení syna ke sportu, ne k baletu. O absolvování v roce 1971, o tehdejším dostatku pracovních příležitostí pro baletní tanečníky, o konkurzu do baletního souboru v Brně. O brněnském bydlení se Zlatou Mrkvičkovou, o nedostatečném zázemí, o sociálních aktivitách. 0:47:19 O prvních nastudovaných baletech po nástupu do Brna – Stvoření světa, Slovanské tance, Špalíček, Sněhurka. O seznámení s Lubošem Ogounem v roce 1973 na inscenaci Polovecké tance. O počínajícím pracovním vytížení kvůli obsazování do inscenací a natáčení pro televizi. O rychlém vzestupu taneční kariéry, o dopisu od Kůry po jeho odchodu a změně pracovní smlouvy po nástupu Němečka a paní Skálové. O dalších inscenacích – Othello, Spartakus, Amen, Filosofská historie, ad. 0:56:27 O začátcích vztahu s Lubošem Ogounem. O baletní soutěži a choreografii Ptáci s partnerem Jiřím Kyselákem v choreografii Luboše Ogouna. O významu celostátních soutěží, o povinnostech sboru. O zahraničních choreografech – o sólu v baletu Zrcadlo o třech světlech italského choreografa, o jeho odlišném přístupu, o abstraktním baletu. 1:05:29 O účasti na druhé celostátní soutěži v roce 1977, o skladbě choreografií, o výkonech a o pádech na jevišti. O všech baletních rolích mezi lety 1977 a 1979, o choreografu Němečkovi a o paní Skálové. O nouzi o baletní špičky a alternaci v Labutím jezeře. O různých stylech práce (Ogoun, Prokeš, Vízner, Němeček), o třetí celostátní soutěži. 1:19:46 O baletních choreografiích – mj. o abstraktním baletu Dialogy, o oblíbené choreografii Svěcení jara, o baletu Popelka – nechtěné a nečekané alternaci a převzetí role macechy po návratu z mateřské. O rolích před a po porodu. O způsobu práce Luboše Ogouna. 1:32:52 O bydlení v Brně – o hereckém domě, o odkoupení družstevního bytu, o sousedech, o sestěhovávání s manželem do Líšně po narození syna. O pomoci sousedky a kolegyň s hlídáním syna. O rolích po návratu do divadla. 1:41:44 Konec 3. nahrávky 4. NAHRÁVKA – 4. část záznamu 1:41:59 O dalších inscenacích – o náročném záskoku za zraněnou kolegyni v choreografii Edith Piaf, o dvojroli v choreografii Škrtič na mytologické téma k příležitosti festivalu hudby skladatele Martinů, o dramaturgickém skládání večerů. O proměnách ve vedení po Olze Skálové – o volbě Luboše Ogouna, o nástupu Zdenka Prokeše, Igor Vejsada. O prvním a jediném společném vystoupení se synem na jevišti. 1:53:11 O poslední premiéře Viktorky, kterou už studovala Jana Kosíková. O dohrávání rolí – o poslední Labutího jezera v Německu. 1:55:11 Konec 4. nahrávky 5. NAHRÁVKA – 5. část záznamu 1:55:26 O zdravotních problémech, o pořízení nového domu po revoluci, o přidělení invalidního důchodu. O pedagogickém působení Luboše Ogouna na ZUŠ, o záskocích za něj, o nástupu paní Ogounové do ZUŠ v roce 2011, o finančních podmínkách a stálém rozmýšlení o odchodu. 2:07:25 O současné praxi v ZUŠ, o dětských vystoupeních. O změně profese, o pedagogických zkušenostech získaných při záskocích za manžela, o pokrocích dětí. 2:12:25 Konec 5. nahrávky