FAVBPa120 Bakalářský projekt Náplň semestru? •1) Formulace badatelského problému • •2) Studium pramenů a literatury • •3) Vypracování a prezentace projektu • Organizace kurzu •22. 2. a 1. 3. – úvodní prezentace •Po úvodním setkání – konzultace budoucího tématu •22. 3. – první kolo prezentací – příjmení Ba-Kn •Deadline pro odevzdání pracovní verze 19. 3. •29. 3. – první kolo prezentací – příjmení Ko-Wa •Deadline pro odevzdání pracovní verze 26. 3. •26. 4. – druhé kolo prezentací – příjmení Ba-Kn •Deadline pro odevzdání pracovní verze 23. 4. •3. 5. – druhé kolo prezentací – příjmení Ko-Wa •Deadline pro odevzdání pracovní verze 30. 4. •První týden zkouškového finální verze – 31. 5. •Známku do IS uděluje dohodnutý vedoucí •POVINNÁ účast na seminářích •Kontakt – organizační záležitosti •Michal Večeřa – veceram@phil.muni.cz Náležitosti konspektu •Viz web katedry: https://fav.phil.muni.cz/studium/bakalarske-studium/realizace-bakalarske-zaverecne-prace •Název: není obecný a popisný, ale vystihuje základ řešeného problému. Příklad vhodného / nevhodného názvu: Nástup zvuku v kině Dopz / Kina v Brně; Estetika diskrepance: Pravidla hry / Pravidla hry Jeana Renoira. •Časoprostorové a kvantitativní vymezení zkoumaného problému (materiálu, pramenů, dat) a kritéria pro jeho přesné vymezení: např. období vymezené dvěma klíčovými historickými změnami (nástup zvuku, znárodnění), daná část kinematografické instituce (organizace průmyslové výroby, distribuce, předvádění, recepce ad.), část tvorby daného autora vyznačující se určitou kompaktností. •Popis podstaty zkoumaného problému: stručná definice jádra problému; zdůvodnění výběru dané problematiky a předpokládaného přínosu jejího prozkoumání; stav dosavadního poznání v této oblasti. Náležitosti konspektu •Hypotetické závěry: k jakému typu poznatků bude podle předběžných odhadů možné dospět a jaká zobecnění z nich bude možné vytěžit. •Segmentace práce: rozčlenění zkoumaného problému do základních částí. •Postup (jednotlivé fáze) práce: např. sběr pramenů, analýza pramenů, aplikace teoretických nástrojů pro jejich interpretaci a vyvození závěrů (všechny tyto fáze nutno dále konkretizovat dle specifik daného tématu). •Historický kontext (v případě historických prací): stručná chronologie vyznačující základní body historického kontextu (prehistorie, data související s propojenými oblastmi), vývoje a důsledků daného problému. Náležitosti konspektu •Zdroje v tomto členění: - Literatura: bibliografický soupis literatury. - Prameny: soupis pramenů, případně příslušných archivů a fondů a institucí. - Filmografie: soupis zkoumaných děl s filmografickými údaji (podle povahy práce se vyžaduje základní nebo úplná filmografie) Možná témata? •Ekonomická historie filmu •Česká meziválečná kinematografie •Bc. Práce – Výrobní společnost Praga-film •Mgr. Práce – Elektafilm •Dizertace: Vývoj produkčního systému v českých zemích před rokem 1930 •Průmysl, produkční strategie, systémy produkce a distribuce, filmová technika, archivnictví, filmová cenzura, marketing • Možná témata? •Animovaný film •Distribuce – festivaly •Studia animovaného filmu v Československu •Žánry animovaného filmu •Výzkum věnovaný konkrétnímu filmu •Stvoření světa (1957) •Divoká planeta (1971) •Monografická studie věnovaná konkrétnímu tvůrci •Břetislav Pojar, František Vystrčil, Zdeněk Seydl, Václav Bedřich, Zdeněk Miller, Gene Deitch, Zdeňka Najmannová-Deitchová • • Krtek a Panda - Rybka na souši - 22. díl - Atlaso videa